Zoals bekend is de Speedmaster een ideale bandenswapper. Naast mijn stalen band, leren racingstrap van Ko en nato’s ben ik op zoek naar een sjieke zwarte keren band. Ik zit te denken aan een alligator/croco (print). Keuze lijkt nu, na het afstruinen van het www, uit te komen op een Hirsch Duke met zwart siksel en een simpele vlindersluiting.
Hebben jullie tips of ervaring met deze band of met alternatieven met een mooie prijskwaliteit verhouding!
De Duke heeft een matte uitstraling, daar moet je van houden. Ook is ie vrij plat, ik zou een wat dikkere nemen bij de toch niet heel platte Speedy.
Persoonlijk zou ik een iets meer glossy crocoprint op de Speedmaster mikken, bijvoorbeeld deze (6mm dikte bij kast). Hij heeft in tegenstelling tot de meeste croco bandjes ook geen hele fragiele dressy gesp maar een wat stoerdere.
Ben benieuwd. Geen adresje voor zoiets in europa gevonden dan?
Prachtige klok die Legend Diver. Het is dat ik met mijn Speedmaster en met mijn incoming zwarte standaard Aevig straks al twee zwarte wijzerplaten heb…
Ook mooi met Omega croco band en Omega gesp, maar wel duur om zo ff los te kopen. Die combo’s met Bandr of Ko zijn natuurlijk geweldig Ik ga ook zo’n croco binnenkort bestellen om het origineel een beetje te sparen. Chips … dat wordt mijn 5e band in 2 weken of zo. Verdomde Speedy
Echte croco schitterend natuurlijk, maar voor een beetje grove print al snel een euro of honderdvijftig. En dat voor ‘een bandje erbij’… wellicht tzt nog een mooie Ko dan. Ik blijf nog even zoeken, komt goed!