Leren band voor Breitling Premier B01

Ik heb een Breitling B01 42mm racing green gekocht op stalen band maar ik vind de band toch iets te opvallend.

Weet iemand waar je het beste een goede kwaliteit lederen band met een goede vouwsluiting kan kopen ? ik zie zoveel sites maar kom er niet meer uit, teveel maten en type sluitingen.

Vroeger had ik een Omega met rubberen band die vouwsluiting had, zat heel lekker dus zoek het liefst zo iets maar dan voor een lederen band.

ik vraag met af of de originele breitling vouwsluiting net zo lekker zit want het lijkt erop dat die een beetje uitsteekt aan de onderkant waardoor die gaat irriteren, iemand hier ervaring mee ?

Misschien kan je bij een AD de band met vouwsluiting uitproberen. Zullen er vast een paar die band hebben.

Daarnaast heb je volgensmij ook Breitling banden met een combinatiesluiting. Waarbij je een gesp hebt en die een vouwmechanisme heeft. Dan gaat de band in iedergeval niet achterlangs maar net als bij een gesp eroverheen.

Origineel heeft Breitling een mooie vouwsluiting in combinatie met een lederen band.
Van Baal in Nijmegen heeft er zat liggen :wink:

Zit helaas geen goede AD hier in de buurt waar je nog zomaar binnen kan wandelen zonder afspraak en mondkap.

Maar die combinatie sluiting kan je dan weer niet nauwkeurig afstellen toch ?

Wordt er niet makkelijker op als je op google plaatjes zoekt komt je een hoop verschillenden sluitingen tegen
breitling folding buckle - Google Zoeken

1 like

Klopt voor precisie afstellen blijf je wel iets als de gewone breitling vouwsluiting houden. Ik vraag me vrij vaak af hoe veel precieser helpt ( het scheelt 3 mm en een gemiddelde pols zal meer afwijken in omtrek door de dag heen.)

Lastige is alleen als ik het Breitling only topic bekijk dat het maar net aan de pols ligt en de persoon of het gaat irriteren.

even met Peter bellen om te vragen welke kleuren banden hij op voorraad heeft en een afspraak maken om de band te laten monteren aan je B01 uurwerk.

Schermafbeelding 2021-05-03 om 12.20.51

1 like

Ik had een lerenband met vouwsluiting op een Navitimer en dat beviel me buitengewoon goed. Zat altijd perfect doordat je hem precies kon afstellen. Nu heb ik een Premier B01 met suède band en gesp vouwsluiting die zit gelukkig ook goed maar je hebt idd geen mogelijkheid om hem precies af te stellen mocht dat nodig zijn. Ik zou bij van Baal langs gaan om het één en ander te passen :+1:

Ik woon helaas niet in de buurt bij van Baal.

Ik heb nu regelmatig dat ik me banden af moet stellen omdat het wat kouder of warmer wordt, soms een paar keer per dag, dus dan valt een gesp vouwsluiting af voor mij.

Ik ben eruit met dank aan Phyl, een vouwsluiting met microafstelling en op maat gemaakte bandjes.

1 like

@Ko-Banden. Die moet je hebben