Leren bandje agen/distressen

Ik wil een poging doen om op een leren bandje de look te krijgen van oud, beetje verweerd leer zoals de dure custom bandjes die je op internet kunt laten bouwen voor bv Panerais (Kaktus, Red12, Greg, etc). Zo’n stoer bandje wat al een beetje geleefd heeft.

Nu lees ik daar op internet verschillende dingen over, zo noemt men het herhaaldelijk in water gooien en met een fohn drogen, het gebruik van bleek en schuurpapier, en verschillende soorten nabehandelingen met olie. Maar het is een beetje een bomen/bos situatie. Heeft iemand ervaringen hiermee en foto’s van de resultaten?

Mischien een idee om het bandje gewoon te dragen, de tijd laat het bandje dan toch slijten?

Obviously.

Maar het lijkt me ook vrij duidelijk uit m’n post dat het niet de bedoeling was daar 5 jaar op te moeten wachten?

In een zilverbadje leggen zei mij vader. Nog niet geprobeerd maar blijkbaar wordt het leer daar iets donkerder van. Nu heb je een zilverbad natuurlijk niet snel bij de hand.

Het forumlid Watchme_nohands heeft laatst een horloge te koop aangeboden met een zelf bewerkte band. Zie deze link: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,89808. Wie weet, helpt een PBtje naar Watchme_nohands.