Leren bandje nr 2 gemaakt

Afgelopen week een paar laarzen bij de kringloop meegenomen. 4 euro. Vond het leer een mooie cognac kleur hebben.
Vanmiddag heeft helaas 1 laars de geest gegeven en is in stukken gesneden!
Blijf eigenlijk de donkere versie wel mooier vinden.
Paar foto’s:
Nog niet helemaal af maar vast even kijken hoe het gaat staan…

Donor wederhelft:

19 likes

Gaaf hoor!:+1:

2 likes

netjes! Mooi mes ook trouwens

1 like

Hoe ruiken ze overigens en behandel je ze ook tegen zwemmerseczeem en kalknagelafzetting :wink:

Zonder gekheid, prachtig stukje huisvlijt laat je zien!
Met bewonderende groet.

2 likes

Haha!

En ziet er inderdaad netjes uit!

1 like

Knap hoor!

1 like

Mooi!
Wordt het een nieuwe hobby?

groet,
Soli

1 like

Ach, zo nu en dan een setje maken moet kunnen. Ik heb niet genoeg horloge’s om elke week een bandje te maken ;-)’

Netjes hoor!

Vraagje: waarmee stik je dat mooie stiksel?

1 like

Dat ziet er verdomd goed uit

1 like

Mooi werk Jan, ziet er prima uit!

Groet,
Werner

1 like

Fraai!
Maar aan de afwerking te zien heb je toch wat meer spullen gebruikt dan een bovenmaats mes, een pen en een lineaal.
Bescheidenheid siert de mens, maar dit is echt een hoger niveau dan “mwah, ik maak afen toe 'ns wat”

1 like

Ik heb bij een “leer winkel” in Belgie dit draad gekocht. Het is wat dikker als bij het donkere bandje. Ook zit hier meer wax op. Wilde het dikke proberen tov het dunnere draad.

En gereedschap valt mee. Ja, ik heb een paar leer bewerking gereedschappen. Daarnaast een “vork” om de gaten te maken. Maar verder mes, lineaal, bisonkit en een portie: gewoon doen :wink:

1 like

Erg mooi gedaan :thumbsup:

1 like

Ok, maar moet ik dan denken aan gewoon,naald en draad, of met een machine?
En prik je de gaatjes echt met een vork? Of soort van ponsen ofzo?

1 like

Tof gedaan! Wie weet kan het later meer dan een eigen hobby worden :slight_smile:

1 like

Ik heb idd gewoon naald en draad. Wel dikkere en wat stompere naalden.
Gaatjes prik ik met een speciale vork voor dit soort werk. 1 tand, 2 tanden en een van 4 tanden. Met een hamertje tik ik die er dan in.

Knap gemaakt!

1 like

Heel mooi gedaan!

1 like

En dan de zgn. zadelsteek: Twee stompe naalden aan weerszijden van de gewaxte draad en kruislings steken van twee kanten.
Als je er goed oplet dat je altijd op dezelfde manier kruist dan krijg je een mooi rijtje iets schuin liggende steken.
En dan is er nog het goed in lijn krijgen van de gaten voor de gesp…

1 like