Leren bandjes en zweten

Dat leren bandjes niet tegen water kunnen is mij bekend.

Maar hoe zit dat met zweten?

Is niet helemaal waar. Er zijn leren banden die waterbestendig zijn. Ik heb er zelf één van Di-modell.
Dat is deze en een bijzonder comfortabele band.

http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-p1965h287s289-Uhrenarmband-20mm-sc.html

Ah, weer wat geleerd!

Maar hoe zit dat met reguliere leren bandjes en zweten?

Zover ik weet ‘slijten’ leren bandjes sneller als je meer zweet. Ik denk dat als je ze zou behandelen als schoenen, dus regelmatig invetten, dat ze langer mee zullen gaan. Ik heb het alleen nooit geprobeerd…

Groeten,

Martin

Er zijn bandjes die er tegen kunnen (zweten dan), maar af en toe licht invetten kan helemaal geen kwaad. Doe je bijv. met een broekriem ook, anders gaat deze op de lange duur verdrogen en uiteindelijk komen er bartsen in.

Ik wil geen leren bandjes meer omdat ze inderdaad snel verslijten door vocht ( zweet ) . Voor mij metaal of kunststof.

Er zijn leren bandjes die goed tegen water kunnen.

Maar in zweet zitten gemene stofjes, die tasten het leer uiteindelijk aan.

Regelmatig invetten, en na het zweten met een vochtige doek de binnenzijde afnemen.

Bedankt! En dat invetten is neem ik aan op de binnenzijde.

Ja, maar de buitenkant kan ook geen kwaad.

Mocht je een stuurwiel van leer hebben… zelfde behandeling. Ik heb een tweedehands auto gekocht en de vorige eigenaar heeft het stuur nooit schoongemaakt of ingevet (hele interieur trouwens niet) en je kutn zien dat zweet op den duur echt invreet. BAH.

Let je wel op dat je geen ledercreme op je stuur smeert robbie409, daar wordt leer zacht en soepel van en dat wil je op je stuur niet hebben, je moet leder vet hebben!!

En over die bandjes, je moet gewoon minder hard werken, dan zweet je ook niet, blijft je bandje ook mooi, al mijn bandjes zijn mooi trouwens :smiley:

Ik heb een speciaal goedje bij “De Leerlooier” in Den Haag gekocht.

Leder reiniger
Leder verf (op kleur laten maken)
Leder verzorging.

Mijn stuur, en de rest van mijn interieur, ziet er weer als nieuw uit.

(die auto is mijn 3e hobby)

Hier ook, ik heb een waslijst aan hobby’s, en de auto is daar ook 1 van, jammer dat ie bekrast is een paar weken geleden, waarom mensen dat doen is me een raadsel.

Maar goed de tip was niet nodig, veel mensen weten dat niet, behandelen hun motorpak ook met ledercreme, terwijl zo’n pak juist stug moet blijven.

Over dat minder hard werken: mij klinkt dat als muziek in de oren. Mijn leidinggevende heeft daar waarschijnlijk een andere mening over :smiley:

Ledervet dus. Ik zal van de week eens naar de winkel hobbelen.

Is dat die mooie Volvo?

edit een beetje te offtopic

Ja, die rode Rrrr