Leren bandjes

Hey allen,

Vraagje, gezien ik mijn horloges ook 's nachts om houd loop ik al snel tegen het probleem van een vieze stinkende horloge band binnen een vrij korte tijd…

oplossing zou simpel zijn door je klok af te doen… klopt… maar ik wil 's ochtends direct op mn klok kunnen kijken, noem het een tik.

Ook de reden dat ik al 5 jaar geen klok met lederen band durf te kopen… wetende dat het toch ‘‘vergaat’’

Nu vroeg ik mij af of er misschien tips zijn hoe je dit weer zuiver kunt krijgen.

Groet

Horloge met een metalen band dragen wanneer je slaapt

Misschien een keer douchen? (Eventueel met horloge…) (:smiley:

hahaha, goeie tips… maar niet waar ik om vroeg :wink:

Ik zou een vouwsluiting gebruiken (mocht je dat nog niet hebben). En ik zou het volledige bandje regelmatig invetten met een vaseline/lanoline mengsel, zodat het zout uit je zweet minder in de band trekt. Er zijn ook leren banden met een rubberen voering, of anti-allergische banden van synthetisch leer.

mijn dedicated slaaphorloge :smiley:

na dochen en al ben je vrij fris. natuurlijk transpireer je ook tijdens je slaap, maar bandje ziet er nog best netjes uit en riekt niet meer.dan ikzelf :stuck_out_tongue:

Klein beetje scheerschuim .(geen gel) sluit de porien.
Beetje zadelvet houdt het leder soepel waardoor het minder miniscule scheurtjes krijgt.
Ervaring uit een ver vervlogen base(honk)ball verleden.
Wel een klus maar mijn handschoenen bleven het hele seizoen door soepel en redelijk geurvrij.

thnx voor de tip.