Is er iemand bekend met LeRoy horloges gemaakt door Baume et Mercier
Zoals je ziet is het kroontje afgebroken en het glas nogal bekrast.
Iemand die zo kan zeggen of ik het kroontje kan verwijderen door in het gaatje bij het pijltje te drukken? (of is dit het selfdestruct knopje Wie weet waar ik een vervanging kan vinden.
Het horloge is van staal en goud maar ik kan nergens een gehalte teken vinden weet iemand waar ik dit zou moeten zoeken? Heb het hele ding met een loupe afgespeurd.
Op de normale plek (11) zie ik niets staan.
Het gaat om een ETA 955.111 kaliber. Een horlogemaker kan daar een nieuwe opwindstift voor op maat maken, en ook een (waarschijnlijk niet origineel) kroontje bij regelen. Ik zou er dus mee naar een horlogemaker gaan.
zelf denk ik niet dat dit horloge door B&M gemaakt is
Vele merken gebruiken deze ESA werken en plaatsen op het electronisch cirquit een eigen plaatje met merknaam.
hoogstwaarschijnlijk is bij dit horloge het EC ( 4000) vervangen met toevallig het merk / logo van B&M
Ik heb in de 80er jaren eens een Julien le Roy horloge gehad.
Het is een merk dat bij de bijenkorf wordt verkocht,veelal mode.
Het horloge was ook een bicolor met ongeveer dezelfde styling,dus denk ik in die richting.
mvg Leetje
Inderdaad staat er microscopisch eta 955.111 in het uurwerkje.
Ik heb de kast uit elkaar gehaald en het “gouden” gedeelte van het stalen gedeelte gescheiden het ligt klaar om naar een bevriende edel/goudsmit gebracht te worden.
Deze mag voor mij gaan bepalen of het goud betreft hoeveel karaat etc. wat betreft de opwindstift deze is nog goed alleen het knopje ontbreekt dus hier wil ik haar een vervangend exemplaar op laten bevestigen.
Wat betreft het glas wat verschrikkelijk bekrast is hier had ik toevallig nog een vervangend glaasje voor liggen.
Dan is hij pico bello in orde en ga ik op zoek naar een nieuw baasje voor hem.