Les Mysteres de David

Hallo,

Ik ben Tonie, 54 jaar jong, en sinds jaar en dag gefacineerd door horloges. Nu heb ik een horloge “Les Mysteres de David”, tankmodel, automaat met verguld zwitsers uurwerk. (25 jewels) Is er iemand die me wat meer of de herkomst kan vertelllen? Via internet wordt ik niet wijzer. Groet, Tonie

Mijn beste,

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar er zijn hier genoeg deskundigen. Dus dat antwoord komt wel.

Wel heet ik je van harte welkom.
Ik wens je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
De tijd welke men hier op het forum doorbrengt zal de wijsheid der horlogemagie alleen maar doen toenemen en het kijkgenot steeds aangenaam doen verrassen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Dank je wel, Orologio Signaturis Temporis (een horloge is een teken des tijds) voor dit warme welkom!

Tonie

Welkom Tonie. Een foto doet vaak wonderen! Een foto van een ander model van het merk doet mij namelijk anders vermoeden dat je beschrijving:

Met een Miyota quartz uurwerk…

Dag Henrik,

Het is echt een 25 steens automatisch uurwerk, te zien door de glazen achterkant…
Ik wil wel een foto plaatsen, maar hoe doe ik dat?

Groet,

Tonie

Tonie Schreef:

Dag Henrik,

Het is echt een 25 steens automatisch uurwerk, te
zien door de glazen achterkant…
Ik wil wel een foto plaatsen, maar hoe doe ik
dat?

Groet,

Tonie

Welkom Tonie

Hier kan je lezen hoe je foto’s kan plaatsen http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Mvg Marco

Hierbij de foto’s (Met dank aan Mark)


Hallo Tonie,

Daar ik slechts nog maar kort lid ben van dit " edele horloge forum "
past mij slechts nog grote bescheidenheid.

Ik vermag echter te zeggen dat ik jouw Tankmodel prachtig vind !!!

Vooral het ontwerp en de uitvoering van de wijzers ligt precies in de stijl
van deze horlogekast.

Mocht je ooit " afscheid " willen nemen van dit prachtige uurwerk , houd ik
mij aanbevolen om hem in mijn collectie op te nemen.

Veel draagplezier nog,

Rob…

Hallo Tonie,

Welkom op dit leuke horlogeforum. Helaas kan ik je niets over dit horloge vertellen, maar het is wel een mooi exemplaar, vind ik.

Op internet gevonden:

Groeten, Tom Vreeken.