Less is more.

Beste HF leden,

Bij mijn vorige topic “je horloge met je zakmes” ging niet bij iedereen de handen op elkaar. Toch heb ik al veel mooie plaatjes voorbij zien komen, dank daarvoor.
Ook kreeg ik commentaar dat dit topic al vaker is geweest. Omdat ik nieuw ben op dit forum, heb ik geen inzage in het verleden, hopelijk is daar begrip voor.
Mijn nieuwe topic heet Less is more. Ik zie heel veel mooie horloges voorbij komen, met veel kleuren, mogelijkheden en andere opvallende zaken. Ik wil graag aandacht voor de “simpele” maar o zo mooie horloges die we bezitten. Ik ben heel benieuwd naar de foto’s!
Ik trap af met een Rolex OP black 36 mm. Ik heb deze nog maar net in mijn bezit en ben diep onder de indruk van de eenvoud, stijl en tijdloze design.



Hopende op veel positieve reacties.

32 likes

Jawel joh, er is een zoekfunctie :wink:

Dit zal er vast al eens zijn geweest, maar dan wordt vaker over de grootte van de collectie bedoelt denk ik

Deze is erg lekker, zeker door

:+1:

6 likes

die is erg mooi, vind alleen de wijzers iets missen. Zou er prima mee kunnen leven hoor.

Hier mijn “less is more” horloge.

more less dan dit vind ik beetje karig, dit is voor mij perfect in het less.

16 likes

Sinds ik deze schoonheid in collectie heb, ben ik ook wel fan van dat hele “less is more” gedoe.

22 likes

Prachtig voorbeeld van less is more.

Zowel het horloge als het topic… :wink: :ok_hand:

1 like

Leuk topic onderwerp en een prachtige “eenvoudige” Rolex!

1 like

Iets minder eenvoudig, maar voor mij less is more…

En doel dan met name op de wijzerplaat in deze reeks.

11 likes

dit is mijn “less is more”

zelfs zonder secondewijzer :smile:
even better :+1::smile:

18 likes

Als deze geen Snowflake wijzer had zat ie in mijn collectie! Plaatje👌

Dit is mijn “less is more”, hierbij maar meteen even alle gegevens:

Omega handwinder, diameter zonder kroon 34 mm, International Collection, caliber 269.
Dial geen cijfers, service en revisie door Omega (Zwitserland).
Small seconds. Part of the last generation of Omega’s 30mm family of movements.
Diameter uurwerk (inside) 30.00, 17 jewels, reserve 43, frequency: 18000

Het horloge lag in april jl. in de vitrine van onze plaatselijke juwelier, ik kon hem niet laten liggen😀.

32 likes

wauw

1 like

Ik word hier zeer blij van. Naar mijn mening een perfect voorbeeld van less is more, en zo eenvoudig is dat niet om goed te krijgen.

46 likes

Inderdaad een plaatje, enig idee van bouwjaar?

1 like

Volgens de juwelier is het ongeveer 60 jaar oud.

“Lesser” heb ik niet, maar het mag toch een klein plaatsje hebben in dit topic, denk ik.

7

10 likes

PRACHTIG, dank hiervoor!

1 like

Helemaal goed.

Schitterend! Ik heb altijd met een schuin oog gekeken naar de omega dress horloges. Als er een komt hoop ik op een mooie seamaster 600

1 like

556, mijn dagelijkse less is more ;), totdat er genoeg in de spaarpot zit voor de Explorer…

15 likes

Lekker pluggen, maar deze is ook zeker less is more, zelfs de prijs is laag :stuck_out_tongue:

14 likes