Less means more, 3X is scheepsrecht, nieuwe aanwinst!

Hoi,

Je kan ze soms leuk kopen, zeker de oudere modellen (ook deze uit het topic) liggen gunstig (qua prijs dan) in de markt. Je komt ze regelmatig tegen. Jouw prijs ligt wel heel erg laag voor een nieuwe, daar heb je dan mee geboft. Die prijs is normaal voor een gebruikte.
Wordt het niet erg druk met zwarte subdails? Heb je zo’n zwart geanodiseerde gekocht?
Plaats eens een foto, ik ben benieuwd hoe zoiets er in het echt eruit ziet.

Groet,

Nico.

Hallo Nico,

Ik heb inderdaad een zwarte geanodiseerde gekocht. Vooral de kleur rood spreekt me erg aan. De zwarte subdials zijn wel contrastrijk maar doen voor mijn gevoel niets af aan de afleesbaarheid van het horloge. Dus de drukke uitstraling vind ik wel meevallen. Wat wel wennen is, is dat wanneer ik het horloge een paar dagen niet heb gedragen en het dus weer opstart zeg maar het bij tijd en wijle moeilijk gelijk is te zetten. De ene keer gaat de minutenwijzer gelijk lopen de andere keer duurt dat even. Ik heb gegoogled om te kijken of meer dragers van dit horloge deze ervaring hebben en inderdaad. Het schijnt te maken te hebben met het type Eta-uurwerk dat is gebruikt. De prijs was inderdaad erg gunstig, maar ik heb ook een tijd alle ebaysites gevolgd en op een gegeven moment m’n slag geslagen.
Waarbij ik later zag dat iemand na mij hetzelfde type horloge voor nog 100 pond goedkoper bij dezelfde aanbieder had gekocht. Maar ik ben er zeer tevreden de afwerking en uitstraling van dit type horloge vind ik erg mooi. Gisteren heb ik trouwens via Marktplaats een Azimuth Jagdbomber aangeschaft. Ik was wel benieuwd naar de kwaliteit van dit horloge, omdat ik uit eerdere discussies op dit forum heb gezien dat de mening was dat het horloge van Steinhart van dit type precies hetzelfde zou zijn als de Azimuth. Nou neen dus, het kwaliteitsverschil is er duidelijk en mag natuurlijk ook wel gelet op het tijdsverschil. De Azimuth draagt veel prettiger heeft een mooiere uitstraling. De Steinhart is veel zwaarder, maara voor z’n geld ook mooi hoor, maar dit terzijde. Ik zal kijken of ik dit weekend wat foto’s van m’n Porsche P 6612 kan plaatsen.

Met vriendelijke groeten,

Boudewijn

mooie aanwinst ! leuk ook die rotor aan de achterkant.