Less means more, 3X is scheepsrecht, nieuwe aanwinst!

Hoi allemaal,

O, wat kan het allemaal vreemd lopen met deze hobby. Een tijdje terug kwam de eerste chrono in de verzameling. Mooi ding, maar ze was niet nieuw en liep als een Porsche. Altijd volgas! Mooi vond ik ze wel, niet te opvallend. Misschien zelfs iets te onopvallend dacht ik…

Nou, die defecte kon gelukkig terug naar the States. Alles ok.

Toen kwam ik een nieuwe tegen, het laatste model en helemaal perfect. Schitterend! Beetje opvallend wel met die subdails, maar ik wilde een leuke chrono die best een beetje mocht opvallen.

Dacht ik…

Na een maand of wat bleek de nieuwe Porsche aanwinst inderdaad perfect te zijn qua lopen en kwaliteit, maar ze bleek ook voor mij domweg toch te opvallend.
Hier kom je dan na drie maanden in bezit achter. Goed. Na enig beraad de nieuwe maar in het verkoophoekje, en nu op zoek naar eenzelfde soort Porsche.

Inmiddels wist ik namelijk wel dat qua draagcomfort, afwerking en kwaliteit de Porsche Design horloges helemaal naar mijn smaak zijn. Je koopt ze relatief “goedkoop” en hebt dan een prachtige prijs/kwaliteitsverhouding. Daar ben ik altijd voor. De achterkant vind ik dusdanig mooi, dat nu de ultieme Chrono voor mij toch weer zo’n PD dashboard moest gaan worden.

Maar dan liever het oude (en meest voorkomende) type, die is meer ingetogen. Dat blijkt uiteindelijk toch te zijn wat ik zoek. Achteraf. Leeftijd misschien, gninnik.

Dus vol trots stel ik u mijn nieuwste aanwinst voor, zie de foto’s:




Groet,

Nico.

met dit formaat foto’s gaat het beter :wink:

van harte met je leuke nieuwe aanwinst (tu)

Hoi,

Bedankt. Ik ben er inderdaad blij mee.
De foto’s waren in eerste instantie veel te groot erop gezet, en die heb ik snel aangepast. Inderdaad beter zo, anders is het ook geen kijken…

De plaatjes doen het horloge overigens geen recht. De foto’s zijn eigenlijk niet best gelukt.

Groet,

Nico.

Feli met de aanwinst. Mooi ook dat ze de velg van een Porsche in de klok hebben verwerkt.

Erg mooie klok. Die velg herken ik niet zo 1, 2, 3. Het moet trouwens gezegd worden dat Porsche Design helemaal niets met het automerk te maken heeft. (Nou ja, het schijnt familie te zijn, maar niet meer dan dat.) Dat gezegd hebbende, ontwerpen kunnen ze wel.

Erg mooie aanwinst Nico!(tu)

Heel veel draagplezier toegewenst!!!

Gefeliciteerd, zeer fraai.

Die rotor is zó mooi! De rest is mooi door eenvoud.

Hm, enig lezen leert dat ik voor mijn beurt sprak. Het verband blijkt er wél te zijn. Sorry, achterhaalde info.

Mooi (tu)

Geniet er van!

Zeker mooie ingetogen klokken, moet je de schoonheid van leren zien, zie de mijne.

http://img715.imageshack.us/i/porscheflatsixii.jpg/][img]http://img715.imageshack.us/img715/7180/porscheflatsixii.jpg[/img

http://img571.imageshack.us/i/porscheflatsixiii.jpg/][img]http://img571.imageshack.us/img571/3239/porscheflatsixiii.jpg[/img

http://img808.imageshack.us/i/porscheflatsixxii.jpg/][img]http://img808.imageshack.us/img808/8168/porscheflatsixxii.jpg[/img

Genesis

Hoi allemaal,

Dat draagplezier gaat wel lukken, iedere dag er van genieten.
Het ontwerp heeft niets “teveel” en dat is toch hetgeen wat het beste bij mij past.
Het Chronogedeelte zit erop, maar springt er niet sterk uit. Een mooi uitgebalanceerd ontwerp. Stevig bandje met nauwelijks speling.
Door het Titanium is het ook een fijne klok om te dragen.

En ze loopt perfect binnen de C.O.S.C. norm :wink: Helemaal goed dus.

Groet,

Nico.

Hoi,

Wow, een 6340 flatsix, die is ook helemaal te gek.

Het is dat ik al een 6310 flatsix had, (is een vergelijkbare klok maar dan zonder chrono) ik heb wel gekeken naar deze 6340. Omdat een 6310 toch wel erg veel erop lijkt, toch gegaan voor eentje uit de dashboard serie.
Als ik ze nog een keer voor een betaalbare prijs tegen kom, wie weet :wink:

Bedankt voor de foto,

Groet,

Nico.

Inderdaad een erg mooi horloge, de rotor blijft om te smullen :slight_smile:

Mooie aanwinst Nico. Rotor is erg mooi uitgevoerd. Het geheel ziet er goed uit en past mooi op en om de pols.

Proficiat! Gelukkig dat je een flipperaar bent. Ik had dan 3 Porsche’s gehad :stuck_out_tongue:

Je 2 Porsche vond ik het mooist, maar deze is wat meer ‘alledaags’ in de positieve zin van 't woord.

En iedereen heeft volgens mij al gezegd, mijzelf inclusief, maar die rotor is geweldig mooi! Past er helemaal bij.

Hoi,

Je hebt 100% gelijk, deze is wat gewoner :sunglasses:
Maar zelf ben ik ook een vrij nuchter iemand, dus achteraf was dit toch voor mij de beste keus. En ik zeg nogmaals, foto’s doen eigenlijk geen recht aan het horloge, dat geld ook voor de vorige “nummer2” het nieuwe type. Die moet je eigenlijk in real life zien, en voelen.

Maar nogmaals, ik ben er blij mee.

Een flipperaar, ja een beetje toch. Maar het is dan vooral meer zoeken naar datgene wat me precies het allerbeste bevalt, en bij mij past binnen een gesteld budget. Daar zijn dan zaken bij die na een tijdje toch minder bij me horen dan ik in eerste instantie dacht of verwachtte. In elk geval heb ik dit jaar verder nog maar weinig horloges gekocht, de piek was vorig jaar.

Groet,

Nico,

Nico den Haak Schreef:

Hoi,

Je hebt 100% gelijk, deze is wat gewoner :sunglasses:
Maar zelf ben ik ook een vrij nuchter iemand, dus
achteraf was dit toch voor mij de beste keus. En
ik zeg nogmaals, foto’s doen eigenlijk geen recht
aan het horloge, dat geld ook voor de vorige
"nummer2" het nieuwe type. Die moet je eigenlijk
in real life zien, en voelen.

Maar nogmaals, ik ben er blij mee.

Een flipperaar, ja een beetje toch. Maar het is
dan vooral meer zoeken naar datgene wat me precies
het allerbeste bevalt, en bij mij past binnen een
gesteld budget. Daar zijn dan zaken bij die na een
tijdje toch minder bij me horen dan ik in eerste
instantie dacht of verwachtte. In elk geval heb ik
dit jaar verder nog maar weinig horloges gekocht,
de piek was vorig jaar.

Groet,

Nico,

Fijn dat je er zo snel uit bent en dat je 't ook makkelijk los kunt laten. Het is immers maar een horloge. Maar hoe langer ik iets heb, hoe meer waarde ik er aan ga hechten.

Uiteindelijk toch je ideale chrono gevonden.

…Of komt er nog een Porsche# 4? :wink:

marnix.moed Schreef:

Nico den Haak Schreef:


Hoi,

Je hebt 100% gelijk, deze is wat gewoner :sunglasses:
Maar zelf ben ik ook een vrij nuchter iemand,
dus
achteraf was dit toch voor mij de beste keus.
En
ik zeg nogmaals, foto’s doen eigenlijk geen
recht
aan het horloge, dat geld ook voor de vorige
"nummer2" het nieuwe type. Die moet je
eigenlijk
in real life zien, en voelen.

Maar nogmaals, ik ben er blij mee.

Een flipperaar, ja een beetje toch. Maar het is
dan vooral meer zoeken naar datgene wat me
precies
het allerbeste bevalt, en bij mij past binnen
een
gesteld budget. Daar zijn dan zaken bij die na
een
tijdje toch minder bij me horen dan ik in
eerste
instantie dacht of verwachtte. In elk geval heb
ik
dit jaar verder nog maar weinig horloges
gekocht,
de piek was vorig jaar.

Groet,

Nico,

Fijn dat je er zo snel uit bent en dat je 't ook
makkelijk los kunt laten. Het is immers maar een
horloge. Maar hoe langer ik iets heb, hoe meer
waarde ik er aan ga hechten.

Uiteindelijk toch je ideale chrono gevonden.

…Of komt er nog een Porsche# 4? :wink:

Komt er een nummer 4? Ik sluit het niet uit.
Als die komt zal het iets totaal anders zijn qua uitstraling, en wel naast de huidige chrono zijn, niet als vervanger.
Maar daarvoor moet toch eerst de andere worden verkocht, anders gaat er wel erg veel in de hobby zitten…

Vroeger vond ik Chrono’s vaak te druk en opvallend. Maar deze PD’s zijn voor mijn smaak precies goed. De subdials zitten erop, maar voeren niet de boventoon.
In mijn ogen moet een “tijdloos” ontwerp aan dergelijke eisen voldoen.
En ik moet er geen bankoverval voor hoeven plegen om het te kunnen bekostigen :smiley:

Groet,

Nico.

Gefeliciteerd met dit mooie klokje. Hij is wat strakker dan het exemplaar dat je te koop hebt staan. De afwerking van de Porschehorloges in inderdaad geweldig en is op de foto moeilijk vast te leggen. Heb zelf een P 6612 dashboard, rode uitvoering met zwarte subdials en zwarte behuizing en band, voor mij helemaal top. In Engeland nieuw gekocht voor 1150 euro, inclusief verzendkosten.