Ik vind het nog steeds wonderlijk (aan mezelf) dat ik met mijn veertig lentes nog steeds élke keer moet nadenken: wordt ‘t dan vroeger, of later, en moet ik dan voor mijn gevoel vroeger, of later op? El-ke keer.
Ik ken het verhaal “vóórjaar klok vóóruit”. Maar dan moet ik nog steeds nadenken over wat dat betekent voor mijn biologische klok
Een beetje zoals met een aanhanger achteruit proberen te rijden.
Dat zijn kleine problemen vergeleken met:
Fuck, ik wist van niks. Nu is mijn weekend echt naar de gallemiezen. Verschrikkelijk topic.
![]()
Ach, dit gezeur altijd 2x per jaar. Ondertussen vliegen we ons gek de wereld rond met alle tijdzones en jetlags.
Standaard tijd, oftewel wintertijd, is de gezonde tijd. Er is echt heel, heel erg veel onderzoek wat staaft dat zomertijd ongezond en dom is. Dat is 's zomers al zo, maar in de winter is het helemaal door de ratten besnuffeld.
Graag niet dus. Als je dan lang licht wil sta je maar vroeger op. En dit zeg ik als persoon met een uitgesproken laat bioritme.
2 X per jaar feest.
Als de klok vooruit gaat en als ie weer terug gaat.
The best of both worlds
Het bewijs, de kat heeft zijn natuurlijke klok en die kun je niet verzetten. Opvoeden kun je katten ook niet dus sterkte.
Moet ik vannacht weer mijn bed uit om al mijn horloges op tij te zetten!
Weet iemand hoe ik mijn Apple ultra op tijd zet?
Zomertijd: dom, onzin, verzinsel, alleen maar moeilijk doen, ik haat zomertijd. Als ik enz… Stem.op.mij!
Kunst met de grote K 🩶
Wat dan
Hallo, het is hier een horlogeforum!
Kop in zand verhaal??
Daarom vraag ik het hier
Op vakantie waar de klok +1 uur vooruit gezet moet worden, ga ik altijd - na de reis en het uitpakken en in de kasten hangen en leggen/zetten van de kleding en schoenen - eventjes een uurtje slapen.
Daarna ben ik weer ‘als nieuw’ zogezegd en kan de vakantie ten volle ‘los gehen.’