Jawel, wederom gegaan in de nacht van zaterdag 25-10 op zondag 26-10 de horloges weer ‘n uur terug naar de’wintertijd’ (eigenlijk de gewone tijd dus).
Zelf heb ik - op 1 horloge na - alle horloges van mijn gezinskring reeds op de gewone tijd terug gezet. Gewoon zoals ieder jaar een al sinds jaren her … hahha.
Succes met het terug gaan naar de gewone ‘wintertijd’ lieve horloge forumleden en alvast een heel fijn weekend toegewenst.
Daarom mag dit voor mij de laatste keer ooit zijn dat ik alle horloges en klokken moet terug zetten. Het moet maar eens afgelopen zijn met die zomertijd onzin.
Dat is wel erg vroeg…
Ik ben op vakantie met enkel 3 kwarts horloges in de koffer. Al mijn automaten staan stil thuis dus dat is opgelost. Mijn Seiko gaat automatisch naar wintertijd als het goed is via DCF.
Dat gedoe elke keer over einde zomer of wintertijd dat ze ermee moeten stoppen, zet nou gewoon je horloge uurtje voor of achteruit en verder geen zorgen over maken.
Zijn volgens mij wel ergere zaken die spelen in de wereld dan zomer of wintertijd.
Ikzelf heb er totaal geen last van, helaas gebruik ik een redelijk sterk medicijn, uurtje eerder of later slikken ik heb er geen last van, nooit gehad ook.
Moeite met dat uurtje verschil heb ik ook al niet, vraag mij af met mensen die wel zeggen er last van te hebben hoe doen zij het dan met vakantie en tijdsverschillen???
Altijd gehoopt dat het zomeruur het ‘officiële’ uur zou worden.
Lekker langer licht. Heerlijk.
Al zullen de de eigenaars van een GMT dat wat minder vinden.
Ik elk geval : dat verzetten van het uur valt met een klokje of 6 nog wel mee.
De komende 5 weken als een zombie rondlopen omdat de keuze tussen een lijf vol schrammen of opstaan omdat de huistijger geen enkele van mijn zes klokjes kan lezen elk jaar weer in zijn voordeel uitdraait, is wat minder…
Je mag en kan overal over praten, maar elk half jaar vrijwel exact hetzelfde voorbij zien komen word ook vervelend.
Als dat dan aan mij ligt zal dat best, als ik dan daarover geen opmerking mag maken kan inderdaad het forum wel dicht, kunnen alle fora wel dicht……