Hoi allemaal,
Ik weet het. Rustig aandoen met kopen, je koopt horloges sneller dan je ze weer verkoopt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, bezint eer gij begint. Deelname aan dit horlogeforum is niet bepaald zonder risio´s, er zou een knots van een banner met deze tekst door je beeld moeten lopen. Niemand kan dan beweren dat je niet wist waaraan je begon toen je jezelf op dit forum had voorgesteld. Alle argumentatie ten spijt, de aanschaf van mijn laatste oogappeltje was letterlijk een kwestie van tijd voor er alsnog gezwicht zou worden. dat wist ik wel…
En er zijn ergere dingen om voor te vallen hoor! 
De prijs was het enige struikelblok dat me tegenhield. Ik heb met mezelf in het verleden de afspraak gemaakt dat alles gekocht kán en mag worden, zolang het uit hobbygeld betaald kan worden. Nou, dát treft! Ik heb namelijk nogal wat hobbies. Ha ha.
De verkoop van een museaal stuk uit de radiocollectie, maakte het mogelijk om een budget te creeeren voor mijn laatste horloge en tevens holygrail aankoop.
Een heuse Omega Seamaster 007 lmt 
De keus voor juist deze Seamaster bond was heel bewust. Als kind al waren de bondfilms een genot. Uiteraard een sprookjeswereld die niet bestaat, toch als tiener boeit dat letterlijk helemaal niks. Mooie auto´s en fantastische vrouwen, prachtige omgevingen, dikke Astons, en de held komt natuurlijk altijd heel uit de strijd. Ja ja.
Wie wil zoiets nou niet???
Dus de Omega Seamaster moest er komen. Maar dan niet de normale, maar juist die Bond versie. vanwege de filmtik.
Dankzij een gouden tip op dit forum, kwam ik bij William terecht, die de begeerde Bond had staan. Ik wist nog een pracht exemplaar bij een juwelier in Londen te koop. Er zijn meer versies van de Bond Omega, en ik wilde persé een blauwe plaat.
De Engelse Seamaster had een zwarte plaat, en niet de 007 bedrukking, maar de waaiervorm die ik persoonlijk minder mooi, en erg rommelig vind. Ook het pistooltje op de secondewijzer was in mijn ogen discutabel. In combinatie met de té donkere plaat was de keus dus snel gemaakt. Gisteren daarom bij William geweest. Prachtige collectie horloges heeft deze man, dingen om bij de watertanden. Ook getwijfeld tussen een Planet Ocean, of deze Seamaster. Uiteindelijk bleek de Planet Ocean erg mooi, maar veel te groot te vallen om mijn pols. Iets wat ik eigenlijk ook wel had vermoed.
Ik heb in eerste instantie wat getwijfeld, omdat de aangeboden Seamaster bij William toch wel iets duurder was dan gemiddeld een Seamaster die op internet te koop staat. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat het natuurlijk geen eerlijke vergelijking is. De 007 lmt uitvoering wordt maar zelden aangeboden, en in combinatie met de onberispelijke conditie, een nieuwe originele Omega band, én een jaar garantie maakte dat de keus in het voordeel van Williams aanbieding werd gamaakt. Een standaard Seamaster is natuurlijk helemaal fantastisch, toch als bondliefhebber moest deze lmt edition het gewoon worden.
Het ding draagt voortreffelijk, en met zijn 41mm kan ie nog nét fatsoenlijk om mijn pols. Alle papieren, dozen en certificaten zitten erbij. Ik ben zo blij als blik…
Zie de foto’s!
Groet,