Let op: Fake militaire IWC's op Ebay (Frankenwatchalert)

Ik ben geen expert wat militaire horloges betreft ( en ook niet op het gebied van IWC’s) maar deze IWC’s (de verkoper biedt er meerdere aan) deden mijn alarmbellen doen rinkelen. n:

Waarom? Zo ver ik weet wordt de Broad Arrow ( Pijl op de achterkant) niet gebruikt door de Amerikanen maar door de Britten (evenals het W.W.W signatuur), ook lijkt de tekst op de achterdeksel niet ingeslagen maar eerder achteraf gelaserd. Ook schijnt het typenummer Y22668 wel bij Omega te kunnen maar zeker niet bij IWC. Maar het belangrijkste is dat IWC wel militaire horloges aan de Britten heeft geleverd maar dat was maar 1 model en dat was de beroemde Mark V
met een subsecond ipv centersweep secondenwijzer (jaren 40-50)

Dus u bent gewaarschuwd (oh en als iemand kan bewijzen dat het geen fake is dan graag).

plaatjes als de link niet meer werkt:

Originele IWC pilotenhorloges zijn hele andere koek. Van links naar rechts: mark XI, Mark X, Mark IX en de Grosse Flieger:

Ik ben ze ook al tegen gekomen met andere merknamen op de plaat (Omega, Ulysse Nardin enz.).

Er staat dan overigens in de begeleidende tekst wel bij dat het uurwerk in het horloge ooit vervangen is en dus niet meer origineel.

Tja :sunglasses:

XXoF Schreef:

Ik ben ze ook al tegen gekomen met andere
merknamen op de plaat (Omega, Ulysse Nardin
enz.).

Er staat dan overigens in de begeleidende tekst
wel bij dat het uurwerk in het horloge ooit
vervangen is en dus niet meer origineel.

Tja :sunglasses:

Ook kast en wijzerplaat zijn niet origineel. Er zal wel geen enkel origineel onderdeel in zitten.

De Mark X (officieel WWW (Wrist Watch Waterproof)) werd door meer fabrikanten geleverd. Een DZVL’er is net met sparen begonnen: http://www.dezinvanluxe.nl/nl/forum/14/17636

De Mark XI werd ook door JLC gemaakt.

Ik vind de hele eerste oogopslag al wat armoedig.

Toch een verkoper met genoeg verkopen op zijn naam en plenty feedbacks…zou niet moeten kunnen ,zo zie je maar,altijd uitkijken,ook op e-bay.

Dat was dus ook precies de reden waarom ik dacht: even waarschuwen…
5 sterren score en hoge positieve feedback zegt dus helaas ook niets.
Ik heb hem overigens een vriendelijke mailtje gestuurd (misschien weet hij het zelf ook niet). Maar tot op heden geen reactie.

Vahalis Schreef:

Originele IWC pilotenhorloges zijn hele andere
koek. Van links naar rechts: mark XI, Mark X, Mark
IX en de Grosse Flieger:

http://www.iwcworld.com/wp-content/uploads/2009/02
/iwc_mark_xii_.jpg

Oh jee ik voel weer een spaardrang aankomen 8-(

Dank voor de tip dus iets minder zwaar tillen aan de hoge beoordelingen op de baai. en toch zijn ze best leuk die klokjes…