Let op: zeer goede Breitling Navitimer fake opgedoken

ik hoop dat ik op deze manier mensen kan waarschuwen (als het mag om hier een waarschuwing te plaatsen?) dat er een (zeer) goede Navitimer fake is opgedoken

boven fake , onderste echt

oa:

‘swiss made’ text spacing tussen text en subdials , subdial spacing tussen wijzerplaat en slide rule , kleur vd datewheel , slide rule markers gaan niet geheel naar het binnenste vd de sliderule en wing kleur goud vs. SS

niet op de foto’s te zien , de originele Navitimer 01 limited edition heeft een displayback , de fake heeft een gesloten stalen back

en deze fake is zojuist via Ebay verkocht door een zeer gerespecteerde handelaar met 1600+ feedback als echt voor $4000 :frowning: , reageerde niet op berichten etc en tocht verkocht

Op de Breitling website staat de Navitimer weer wel met het gouden Breitling Logo. Ook de swiss made aanduiding staat dichter bij de subdials en het datumwiel is zwart met witte tekst ? Zouden er (kleine) verschillen kunnen zijn per modeljaar ?

Sander Schreef:

Op de Breitling website staat de Navitimer weer
wel met het gouden Breitling Logo. Ook de swiss
made aanduiding staat dichter bij de subdials en
het datumwiel is zwart met witte tekst ? Zouden er
(kleine) verschillen kunnen zijn per modeljaar ?

gouden logo is inderdaad ook met zwarte date wheel, niet met de witte
swiss made kan dichterbij staan maar raak de subdials niet

er zijn wat kleine verschillen tussen de modellen inderdaad , maar niet zoals hier

maar ‘be my guest’ en kopen als je de kans krijgt :wink: geb je een mooie nepper voor een hoop geld

Haha, zo bedoel ik het niet !

Wow, dat is inderdaad wel heel erg nauwkeurig, ik let meestal op de B van de chrono secondewijzer maar die ziet er in dit geval ook nog best aardig uit. Ik vraag tegenwoordig altijd om een foto van de achterkant en dan vergelijk ik de uitlijning van woorden en logo ten opzichte van elkaar, dat werkt vrij goed. Maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen.

Ik vraag me eigenlijk wel af wat zo’n high quality replica eigenlijk kost waar ze vandaan komen, dit is zeker geen eenvoudige open-heart replica van een paar tientjes…

nope… zo´n fake kost je al gauw 250-300eur!

Net “werk” deze,…ze worden steeds nauwkeuriger, sommigen zijn niet van een echte te onderscheiden. $200-$300 incl. verzending vanuit CN

Je moet maar eens gaan kijken op de replica fora.
Je weet vaak niet wat je ziet en dan heb je er ook nog modders bij die bepaalde originele onderdelen overzetten, ze zijn dan ook wel erg duur voor een neppert maar ze worden op de fora nooit aangeboden als zijnde echt.
Het zijn wel eerlijke leden.
Wil er wel bij zeggen dat ik GEEN neppers meer heb of ooit weer zal kopen dankzij dit forum maar je leest wel eens wat.

groetjes Lenno

Inderdaad, best knap maar als je goed op de details valt goed te zien dat het nep is. In ieder geva lastiger dan bij de chinese replica’s voor enkele tientjes.

Bij Rolex is het soms nog moeilijker, ik heb er replica;s tussen gezien waar juweliers in zijn getrapt. The devil is in the details… want er is dan een enkel detail waaraan je dat makkelijk kan zien in t uurwerk wat ze exact hebben nagebouwd.

De chrono seconden wijzer is ook te kort.
Kan mij voorstellen dat mensen hierin trappen

Groet,
Harold

Dan moet je echter de echte zeer goed kennen. Als een horloge zo goed nagemaakt is, kun je niet zomaar meer zeggen dat je het had moeten zien.

Ik heb een collega, die al twee keer voor ruim 300 euro een nep Patek-Philippe heeft gekocht in het buitenland, die gaan elke keer na een jaar stuk. Ik zeg dan, als je dat nou een paar keer niet doet dan koop je gewoon een prima tweedehands A-merk horloge die het blijft doen…

Een PP, Rolex, IWC etc.voor 300 €.
Dan kun je op je klompen aanvoelen dat die niet echt kunnen zijn.

Maar als de neppers al 4000 € moeten kosten, ga je je toch afvragen. …

ben door de neppers verslaafd geraakt aan horloges :slight_smile:

En af en toe koop ik er nog wel eens een… gewoon om te proberen of ik het tienvoudige aan een echte wil uitgeven…

Want je moet toegeven… 10 minuten om je pols bij de juwelier is niet echt uitslaggevend of je hem een hele dag ook kunt dragen!

Neem als voorbeeld de Planet Ocean… de 45mm heeft een gewicht van ca 235gr! En dat is voor 10 minuten natuurlijk ok, maar een hele dag is toch wat anders!!

Precies, je kunt het eigenlijk pas zien als je de echte naast de namaak zet en dan evengoed nog met een loupe kijkt.
Beangstigend eigenlijk

En af en toe is het niet eens zo gek een nepperd van een van je echte te hebben…

Heb ik een tijdje gehad… een echte en een nepperd ernaast.

Is handig als je gaat stappen, een kras meer of minder maakt niet uit! Of als je ergens heen gaat, waar je de omgeving niet vertrouwd… etc, etc

Oei oei dat mag dus niet. In ieder geval niet meer hier vertellen, ok?

Lees dit topic maar eens,
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,153417,153417#msg-153417

Ik hoorde laatst een verhaal van een kerel die goed in de slappe was zit. Hij droeg vaak een nephorloge. “De mensen denken toch dat het een echte is”, was zijn verhaal. Zeker omdat ze hier in het dorp mij toch allemaal kennen en weten dat ik het kan betalen.

Dat kan dus ook nog.

@Vintage1982: Ik geloof iedereen die een voorliefde voor horloge heeft, heeft vroegeer wel eens nepperdje gehad…

Een vriend die op vakantie was in Turkije of lekker zelf er een meegenomen…

Is voor mij geen probleem… :slight_smile:

Heb alleen mijn mening weergegeven nav dit topic! That´s it!