Let's dress

Wat?

Oh dress! Sorry.

Eh, ik stem ook voor de intraMatic, er vanuit gaande dat de aanstaande Halios Seaforth (met datum zonder duikerring) niet dressy genoeg is voor je.

1 like

Geen idee waarom precies, maar vind dit een geweldig knappe klok.

Stowa Marine misschien iets? Geen dagaanduiding maar wel automaat, leer, witte of zilveren dial, dressy, niet te veel poespas. En uit ervaring kan ik vertellen dat de leren banden van Stowa bijzonder prettig zijn. De mooie textuur laat zich niet zo goed fotograferen helaas.

1 like

ORIENT FEV0U003D

3 likes

wauw

Ik zie niet waar je op reageerde toen je Wauw zei. Merk wel op dat één van de nadelen van Orient, als ze een wat rustiger dial model bouwen, toch wel is dat de wijzers vaak niet bijzonder zijn. De FEV0U003D valt mee, maar de Bambino is bijvoorbeeld om die reden teleurstellend.

Sorry dat ik weer met Seiko aan kom, maar de SARB033 en 035 zijn op dit moment te koop voor zo’n 270 Euro op de Baai. :slight_smile: En hebben aardiger wijzers.

Als je “Wauw” bedoeld was voor de Stowa: Chapeau. Excellente keuze. Kopen die handel.

Op de stowa en op de Oriënt had ik de wauw

Op de dag na komt het in de richting en ik ga hem maar weer even pluggen dan. Hij staat in het blauwe gedeelte. En ik wil de prijs nog wat aanpassen bij interesse.
Edit: het blijft lastig om het effect van de wijzerplaat op foto weer te geven

1 like

Prachtig ding, ik zit er al tijden naar te loeren. Alleen staat er al een bestellinkje open wat deze inopportuun maakt.

1 like

Ja, hij is prachtig. Ook op zwart en het standaard bruin staat hem prachtig.
Helaas voor mij net te mooi. In mijn dagelijkse job op dit moment kan ik alleen beaters dragen. En ik heb te weinig gelegenheid om deze te dragen. Zo jammer want dit verdient het om niet weg te stoffen. Helaas is Certina wat minder bekend en daardoor ook minder bemind lijkt het.
Ik hoop echt een liefhebber te vinden die hem net zo mooi vind als ik maar wel kan dragen. Het is er een waar je naar blijft kijken terwijl het voor de ander er heel discreet uit ziet. Oftewel iedere keer als je naar de tijd kijkt, kijk je net wat langer en zie je verandering in de dial. Terwijl die voor een ander waarschijnlijk niet eens opvalt. Ik zou dus best weer op kantoor willen zitten zodat ik hem kan dragen :slight_smile:

Prima merk, aardige geschiedenis, maken bijtijds hartstikke mooie horloges. Ik snap het ook niet. Zeker omdat bij een “Wat is een mooie duiker voor onder 1000 Dollar” discussies altijd de DS Action Diver genoemd wordt als een alternatief.

1 like

En waar staat deze aangeboden dan? Link?

1 like

De Certina staat hier:

En ik heb ook nog een FC te koop staan maar die komt niet in de buurt van de eisen maar ook een hele mooie dresser:

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tonneau-full-set-frederique-constant-classic/118144/5

Meh. Lume op dauphine hands, is een grote afknapper voor mij. What where they thinking…

1 like

Ik kwam deze Longines Master tegen en moest aan dit topic denken. Beetje boven budget helaas:

1 like

Had je de links nog bekeken?

Absoluut. De certina zet me aan het denken. Ik ben er absoluut nog niet uit. Vind een dresser een moeilijk iets.

1 like

Dat heb je uiteindelijk wel met elk type horloge. Er is zoveel keuze en dat is mooi maar maakt het vaak ook weer lastig. Deze Certina is wel naar mijn smaak maar ik kan hem te weinig dragen. Ik heb nog een zelfde model op de verlanglijst staan maar dan meer sportief. Dat kan ik wel wat vaker dragen. Het model, merk, type, kwaliteit en afwerking zijn gewoon dik in orde.

Hij heeft alleen geen dagaanduiding en voor mij is datum nog net toelaatbaar anders wordt de keuze wel heel erg beperkt. Het is uit praktische overweging. Ik heb geen horlogewinder en die hoef ik ook niet. Dus staan de horloges die ik even niet draag stil en als er datum op zit wil ik wel dat die klopt. Ondanks dat ik het niet gebruik in de praktijk :slight_smile: . Dus wil ik niet ook nog een dagcomplicatie die ik goed moet zetten. En ik vind het ook niet mooi. Hoe cleaner hoe beter.

Maar goed, kijk gewoon even lekker rond nog en als je wilt ben je altijd welkom om hem te bekijken en te passen. Dat mag geheel vrijblijvend, geen enkel probleem en dat geeft altijd een beter beeld. Hij moet aan de pols natuurlijk goed zitten en nog steeds mooi zijn.

Ennuh, al snel op zoek toch :wink: Het zal moeilijk zijn om je aan je voornemens te houden als je eenmaal het horlogevirus hebt. Veel plezier met rondneuzen en het maken van een keuze.

Dank u dank u

Beiden zonder dagaanduiding (gelukkig) maar wel subtiele sunburst. Stick vs dauphine, goudkleurig vs zilverkleurig. 40mm vs 38mm, Zwitsers vs Japans, paar jaar oud vs 44 jaar oud.

Groeten
Rutger

2 likes