Fijn dat jullie mede tik takkers mij helpen naar mijn zoektocht naar DE dresser voor mij.
Je ziet zoveel voorbij komen en vaak denk je JA… maar dan toch weer net niet of de JA wordt opgevolgd door weer een andere JA…
Ondertussen heb ik wel een soort van voorkeur weten te ontwikkelen en we zitten dus in de afrondend fase richting mijn ultieme dress watch.
OK de voorwaarde.
Een automaat.
Dag volledig en datum aanduiding.
Op leer.
Wat ik ook erg mooi vind.
Sun Burst!!
Blauwe dail
Wit/zilver dail
Uiteraard niet teveel poespas.
Verder de kosten, nieuw of gebruikt zeg maar max €8oo en liefst via Nederlandse aanbieder zodat ik kan kijken voelen en horen.
Onderstaande fotos geven wel aan welke richting ik aan het gaan ben.
Helpen jullie mij verder in modellen en merken die voor mij onbekend of ongezien zijn op dit moment.
Zo verschrikkelijk veel knappe day-dates zul je niet vinden voor 800 Euro, tenzij je voor veel, veel minder enorme ritsen met Seiko-5jes gaat overwegen.
De Intramatic, daar moet je de notie van een dag-display laten gaan.
De enige die ik ken voor dat budget die aan je criteria voldoet is gewoon die Hamilton Jazzmaster die je in eerste instantie postte.
Archimede en Sinn doen in de buurt van 800 Euro niet aan dagschijven, maar wel aan Sunbursts. Datzelfde geldt voor de Glycine Combat 6 Classic. Dan heb je nog hele ritsen Certina DS horloges zonder dagschijf. Even een bloemlezing:
Seiko wil ik niet… weet niet. Op 1of andere manier kan ik me niet vinden is seiko.
Maar verder, roept u maar hoor.
Mijn eisen pakket is niet zozeer een vaste lijn, zijn vooral dingen die ik mooi vind en mij vaak blij maken en dus een richting aangeven.