Leuk artikel over flipperen!

3 likes

Vooral een geruststellend verhaal in mijn geval…

Part of the game

BIG part

Kan iemand iets zeggen over de Nederlandse markt? De ervaringen op dit forum zijn bekend (top), marktplaats (vermoeiend), maar verder weet ik het eigenlijk niet. De pandjesbazen en used products lijken me geen realistische optie. Wie weet er meer?

Artikel gaat met name over de (amerikaanse) verkoopmogelijkheden… Zelf interesse in het hoe een waarom. Steekje los? Verkeerde keuze? Potver nogsteeds geen remedie!

Overigens verkoop ik zelf meestal via Marktplaats of het Forum

Niet meer, maar ik heb het gevoel dat de koopbereidheid van Nederlanders veel lager is dan in andere landen. Onlangs een horloge verkocht, die al ¾ jaar te koop stond aan een Fransman, die in Nederland werkt. Ook een horloge verkocht aan een Engelsman die in Nederland woont en verder gewoon via buitenlandse forums. Ik zeg dat Nederlanders de hand nog stevig op de knip houden. Da’s heel lastig als je zelf niet te veel te besteden hebt en dus afhankelijk bent van de inkomsten van je verkopen.

Het blijft iets wat ik erg leuk vind, flipperen. Maar er is zoiets als een efficiënte markt. Als je werkt op fora en met mensen die iets van horloges kennen, is het (bijna) onmogelijk om een steal te doen.
Iedereen heeft wel een idee wat een bepaald horloge waard is en als de prijs te hoog is zullen vraag en aanbod zich wel ergens vinden aan een lagere prijs.

Waar nog wel steals te doen zijn, is op Marktplaats en dergelijke websites. Maar dan moet je al heel goed weten wat je in de kuip hebt + als je 100 horloges afgaat zal je er 99 vinden die weinig waard zijn en 1 die veel waard blijkt.

Die Amerikaanse manier van verkopen via dealers zou ik zelf nooit doen, als jij vragende partij bent om iets te verkopen zal je altijd flink onder de marktprijs verkopen (wat ook wel logisch is).