Leuk artikel over Minerva

Kwam deze artikel tegen over de vergeten :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil: schat :star_struck: aan vintage onderdelen :heart_eyes_cat:
Groeten Iwan :motorcycle:

7 likes

Mooi artikel idd, kende het al, maar dank voor het delen!

En nog wat ander Minerva leesvoer voor de liefhebber:

Ik heb er inmiddels een stuk of 25 (stopwatches, niet de horloges helaas :stuck_out_tongue_winking_eye: )in allerlei variaties, vanaf de jaren 10/20 (met het oude logo, een boog ipv een streep onder minerva) tot een mooie uit de jaren 70. Top merk imho!

4 likes

Heel mooi dit. Dank voor de info.

Blijft toch wel mijn favoriete merk.

1 like

@Bidle Ons kent ons :star_struck::face_with_monocle:, Nog in de laatste Watching deze foto van een MB 13/21 ( minerva cal. 13-20 :star_struck::heart_eyes::star_struck:) met een antrekelijke prijs zou zijn :yum:, maar op internet blijkt dat ik nog 3/4 van me jaar salaris bij moet tellen :sob::fearful::sob: dus maar bij de oude meuk blijven :face_with_hand_over_mouth::heart_eyes:

Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Die is ook wel erg speciaal qua afwerking. Is/was in meerdere uitvoeringen verkrijgbaar. Heb hem een paar x in mijn handen gehad. Echter hij is behoorlijk fors en denk dat ik hem dan niet ga dragen.
Ik blijf hem schitterend vinden en toch wel één van de mooiste uurwerkjes.

1 like

potverdorie, ben ik al blij met de enkele NOS 19/9CH wijzerplaten die ik in de loop der jaren verzameld heb, staat er op de fabriek nog een hele kast vol! :grin:
Leuk artikel, de foto’s van de wijzerplaten staan ook achterin het boek Writing time; goed te zien dat een fabriek als Minerva/Montblanc zijn historie zorgvuldig bijhoud!

5 likes

Wat een heerlijke set platen!

:star_struck::heart_eyes: Dat is niet te geloven @Paul_K :smirk::roll_eyes: waar heeft ie het vandaan :stuck_out_tongue_winking_eye::rabbit::hatched_chick:
Groeten Iwan

1 like

Zal ik dit filmpje hier nog maar eens neerzetten. Heb er nog meer, maar die moet ik een keer allemaal uploaden.

4 likes

@Bidle Ja altijd leuk zulke filmpjes, en mijn favoriet zijn deze 3 delen :star_struck:

2 likes

Idd erg mooi, heb zelf ook nog enkele andere filmpjes, nadat Montblanc het had overgenomen. Die hebben maar een paar maanden op hun site gestaan. Zal er binnenkort eens naar kijken.

Oh en als je de kans hebt, zeker een daar een kijkje nemen. Ben er nu 2x geweest en zou graag nog een een derde keer gaan.

1 like

Enkele wijzerplaten heb ik ook nog uit de tijd dat ik de bezitter was van een Phoebes.

Minerva heeft ook nog voor de oorlogsindustrie gewerkt met bijvoorbeeld deze Bomberstoppuhr:Viro 40
(meer weet ik er ook niet van hoor)

:expressionless:

3 likes

Is die van jou? :+1:

Als je die Viro 40 bedoeld dan jawel. (de Wijzerplaten trouwens ook hoor.)

1 like

Gaaf!!
Als je die ooit, etc, etc, etc. Denk dan svp aan mij; erg gaaf.

1 like

@roodoog Moi spul zeg :star_struck: en @Bidle tjonge jonge heb je niet al genoeg :smirk::roll_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye: ach ja het is 1 april :joy::rabbit:

Groeten Iwan :rabbit:

2 likes

Tja, Minerva werkt als een rode lap.

1 like

:roll_eyes::smirk::thinking: Hmmmm :face_with_monocle: lijken wij zo op elkaar :astonished:
Dan zijn wij van Minerva Broederschap :mage: en onze patrones

300px-Sigillummaior-sociëteit-min

2 likes