Leuk Duits modemerk: Rover & Lakes, nieuwe aanwinst!

Excuses aanvaard.

1 like

Mooi voorbeeld, van dat er voor ieder budget een passend horloge te vinden is.

1 like

Ik vraag me af, of jij ècht begreep wat ‚watchagain bedoelde.
En nee, mijn ego hoeft niet gestreeld te worden en al helemaal niet met een voor sommigen bagger of Kermis horloge. Ikzelf ben er blij mee en dacht het niet gepresenteerd te hebben als een ‚fantastisch aanwinst’. Ik dacht een leuk verhaal te kunnen delen, maar aan sommigen is het niet besteed, als het ‘slechts’ een goedkoop plakmerk is.
Overigens zijn er tientallen, zo niet honderden fabrikanten die wèl bekend zij, en die hun klokjes bij dezelfde fabrikanten in elkaar laten zetten, maar iets hoger prijzen en dan is het ineens wèl goed. Als je niets goed te zeggen hebt, zeg dan niets is mijn idee. Dan is het voor de OP duidelijk, dat het minder gewaardeerd wordt. Ik krijg in ieder geval steeds minder zin, om mijn ervaringen te delen.

Psychologie blijkt niet je sterkste kant. Opbouwende kritiek is best, maar hoe denkt jouw buurman over jou, als hij net een oud Kiatje heeft gekocht van zijn spaarcentjes en die blij toont aan de buurt, jij er met je nieuwe Mercedes langs rijdt, je raampje open doet en zegt dat het een bagger prul is?
Ik dacht dat we hier allemaal horlogeliefhebbers waren, maar ik voel heel veel merkenarrogantie, wie de schoen past…

3 likes

Beste James T,
Ik vrees nu toch dat je deze zondag alle reacties iets te persoonlijk opvat.
Mijn reactie was zuiver en alleen gericht op je stelling dat het onbeleefd is om een afbrekend commentaar te geven. Hier ben ik het dus niet mee eens en dacht ik op te reageren.
Wat betreft mijn genoemde verdraagzaamheid was dit geheel in het algemeen bedoeld; elke dag staan er wel enkele posts op hf die dit op de proef stellen. Ik reageer hier dus eigenlijk nooit op, en dat werkt voor mij het best :smile:

Dus mijn mening; je hebt een uitstekend topic met mooie plaatjes en een leuk geschreven review, waar alleen de waarderingen van de lezers betreffende de beschreven horloges wat uiteen lopen :wink:

Precies! je hoeft niet alleen positieve reactie’s te ontvangen, kritische opmerkingen zijn bij mij ook welkom.
Maar zeg dan zoiets van: "het is persoonlijk niet mijn ding en ik zou hem zelf nooit aanschaffen, maar jij veel plezier met je aanschaf"
Dat klinkt toch allemaal wat prettiger dan allerlei krachttermen er op los te laten.

1 like

Nou, akkoord, bedankt voor je beleefde reactie. :+1:

Tja… eens.

Niet dat ‘hele negatieve’ reactie’s op zich direct iets (meer) toevoegen , maar ik word altijd wat weeïg van alsmaar dat geforceerde positieve…

Alles mag maar vooral niet ( al is het maar iets ) gerelativeerd of "beticht’ worden…

Of je nou een drol aan een bandje laat zien of het maakt niet uit wat…nee hoor…mooi , gefeliciteerd…

Ik kan er helaas niet meer uit opmaken of men iets nou echt leuk of mooi voor/van je vind, of dat het allemaal maar “politiek-correct” geblaat word om de eventueel tere ziel maar niet te tartten…

Daarbij komt het mij voor dat sommige in het echte leven volgens mij echt (nog) niks gewend zijn… beetje realiteitszin…

@James_T_Kirk ““Zal die vent in die Mercedes met zijn schijnporum zeggen dat die Fiat waanzinnig is…(?) Heb je dat werkelijk liever dan ?””

Overigens vind ik de eerste twee horloge’s nog een soortement van grappig, en het verhaal heb ik met plezier gelezen! :blush: Echt waar. :wink:

Jij snapt het. :+1:

Nou, dan dank ik je wel. Ik zie op andere forums wel eens :vintage" horloges voorbijkomen, van afgebladderd chroom op basis-metaal kastjes en die hebben dan e.o.a. oud Zwitsers uurwerkje van 'tig jaar geleden met een vreselijk beschadigde wijzerplaat en wijzers waarvan het radium allang is uitgevallen. Het wordt als vintage, Zwitsers en oud aanbeden als iets heiligs, waarbij wabi en patina de hoogste graad van hun afgoderij is. Laat ik dan geen waardeoordeel geven, de persoon feliciteren met de aankoop (verder zijn die mensen super aardig) en zelf blij zijn, met mijn veel nieuwere, roestvrijstalen Chinees, met voldoende lume en prima op tijd lopend Sea Gull uurwerk. Geen Zwitser, geen garantie dat die er over 30 jaar nog mooi uitziet of prima loopt, maar ik heb ook geen garantie dat dat bij mij het geval is op nu m’n bijna 59e. :stuck_out_tongue_winking_eye:
En m’n buurman met z’n Kia (of Fiat), laat die in z’n waarde, hij heeft iets waar hij blij mee is, je hoeft het niet de hemel in te prijzen, maar hem toch gelukwensen (waarschijnlijk heeft 'ie dat wel nodig) :smile:

Ja ja…

Maar zoals je het nu stelt, dan DENK je het i.p.v dat je het zegt… Zij het nog genuanceerd…Ik weet niet wat ik liever heb…

Ik ben er ooit bijna een vriend door kwijtgeraakt… uiteindelijk goed gekomen, en die weet ( en waardeert ) nu ook wat hij aan mij heeft in die zin… In goede zin dan…

Ook mijn vrouw in het pashokje vraagt niet meer , : vind je dat echt ??

Het hoeft ook niet door te slaan. Ben ik met je eens.
Maar ik heb nu altijd het idee dat wat je ook maar laat zien , het altijd word onthaald met een
staande ovatie…tot op het irritante af…

Anders kunnen we er wel het louter-Felicitatie-forum van maken…

Maar hetzelfde heb ik met echte "onzintopic’s’… Daar word dan maar weer zo serieus op gereageerd , dat mijn maag er van omdraait…

Wellicht. In het hypothetische autovoorbeeld zou ik met mijn luxe-auto, een bezitter van een minder exemplaar nooit afzeiken. Maar voor dit topic hier, zie ik het probleem niet. Wellicht is begrijpend lezen niet jouw sterkste kant, want je reageert op een manier die geenszins aansluit op mijn feitelijke reactie, maar op zaken die anderen eerder in de topic aandroegen. Zo is bijv. merkarrogantie het laatste waar ik last van heb. Hoe jij dat zo helder kan aanvoelen is dan wellicht een mirakel, maar wel totaal foutieve.

Hoop blabla eromheen…

Goed verhaal James en je hebt uiteindelijk de klok die je wou. Helemaal goed en de klamtvriendelijkheid kunnen een hoop mensen wat van leren. Veel plezier met je nieuwe aanwinst. (Ook al is het niet mijn ding :smiley: )

1 like

:+1:

Nou, eigenlijk zeg je het zelf al, je hoeft niet te applaudisseren als het het totaal niks vind, maar het is ook niet opbouwend de aanwinst van een ander totaal de grond in te boren. Zoals al eerder is geantwoord. Reageer dan met ‘Leuk voor je, maar smaken verschillen’, of iets in die aard. Ik ben bijvoorbeeld een absoluut ‘hater’ van mercedes wijzers en nato bandjes. Als iemand opgetogen z’n Rolex of een van de goedbedoelde (vaak in China gemaakte) ‘afgeleiden’ daar van en bovendien op een nato/zulu band laat zien, moet ik dan lopen zeiken dat ik het absoluut afschuwelijk vind? Wat heeft dat voor een nut en het is bovendien kwetsend. Zeg dan niks!
Ik wilde niks meer en niks minder zeggen.

Vanaf nu mogen jullie elkaar pb’s gaan sturen om elkaar te vertellen wat je echt niet voor je kan houden. Zoals gebruikelijk gaat het allang niet meer over horloges en sluit ik het topic.
Jammer en met excuses aan de topicstarter.
Jur

2 likes

Deze topic is nu gesloten. Nieuwe reacties worden niet langer geaccepteerd.