Zelf ben ik een groot horlogeliefhebber (ik draag mijn Oris Aquis Date en de Seiko V701-5F20 van mijn opa), maar nu ben ik op zoek naar een mooi horloge voor mijn vriendin! Ze is binnenkort jarig en het lijkt me een mooi gebaar om haar een leuk horloge te geven. Nu wil ik haar niet een standaard mode horloge geven, echter het budget van een arme student ligt maar zo rond de €150, dan blijft er niet erg veel meer over… Zelf heb ik wat rond gezocht op het internet en was uitermate gecharmeerd van de Timex Addison vanwege de dubbele band en ook heb ik een vintage Gucci 3000.2.M en 1100-L op het oog (zie foto’s). Toch ben ik erg benieuwd naar jullie tips (of wat jullie zelf te koop hebben ;))!
Het liefst wil ze een (rosé)gouden horloge met een rechthoekige kast, al is dat zoals jullie kunnen zien geen hele harde eis.
Leuk cadeau! Ik heb zelf laatst ook een horloge gekocht voor mijn vriendin. Heb ook gekeken naar herenhorloges van bekende merken. Veel van de bekende merken makes dames horloges die mijn vriendin veel te klein en kitscherig vindt😂 in de herenhorloges zijn genoeg te vinden die unisex of naar mijn mening meer vrouwelijk dan mannelijk zijn. In mijn geval is het de Tissot everytime geworden en ze is er super blij mee! Wel wat duurder à 300 euro.
Schenk haar een dagje uit in een leuke stad waar meerdere juweliers zitten met merken die je voor ogen hebt en verras haar daar dan ter plekke met een nieuw horloge. Dat schept de leukste herinnering.
Wel,
Ik heb momenteel 3 horloge opties die bij mij weg mogen in originele doos en laat die hier zien;
Een Benrus hand opwind.
Een Elgin hand opwind.
Een Bulova een quartz
Ik heb nog veel meer, maar ga die niet hier in dit topic zetten.
Bij eventuele interesse stuur maar een PB
Hallo @Mollemans, wat een mooi verjaardagscadeau gaat jouw vriendin krijgen.
Als vrouw zijnde zou ik de opties die je zelf aandraagt erg leuk vinden, en zeker ook kijken naar de Seiko Tank. Als opmaat naar de Cartier Tank, waar je haar later mee gaat verrassen.
De Timex rose is klassiek en speels (en met een knipoog naar 1 vd grotere modehuizen volgens mij, met de dubbele band) En als dat voldoet aan haar wensen, helemaal mooi, toch?