Leuk horloge uit 1979?

Goedemiddag,

In het kader van mijn 30e verjaardag volgende maand ben ik van plan om een mooi automatisch horloge aan te schaffen. Het exacte budget heb ik nog niet bepaald, maar het zal wel boven de 1000 euro liggen. Daarnaast leek het me wel leuk om een horloge aan te schaffen met hetzelfde bouwjaar als ik: 1979. Hieraan wil ik niet al te veel uitgeven (max.300, maar liever een stuk minder) en het mag ook een quartz of eventueel een handopwinder zijn. Wat uiterlijk betreft heb ik niet heel uitgesproken wensen, maar al te dressy is niet mijn stijl. Hebben jullie leuke ideeen of misschien zelfs iets liggen wat ik eventueel over zou kunnen nemen? Ik ben benieuwd!

Groeten,

Bart

Bart,
Waarom combineer je beide niet en koop je een vintage omega. Goed te dateren en een breed aanbod.
Groet
Ger

vdschaaf Schreef:

Bart,
Waarom combineer je beide niet en koop je een
vintage omega. Goed te dateren en een breed
aanbod.
Groet
Ger

Hallo Ger,

Daar heb ik ook aan gedacht…Maar het ‘dure’ horloge dat ik aan wil gaan schaffen wil ik veel dragen, ook in wat ruigere omstandigheden zoals regen en wellicht ook tijdens het zwemmen. En met een vintage Omega oid lijkt me dit toch niet verstandig. Of zie ik dat verkeerd?

En ik ben wel benieuwd naar de vintage Omega’s die je zoal onder mijn aandacht zou willen brengen:)

Vrgr,

Bart

Horloges zijn gemaakt om te dragen en niet om in de vintrinekast te zetten. Een vintage Omega, Breitling of Rolex zijn prima om iedere dag te dragen. Onderdelen zijn verkrijgbaar wannneer onderhoud nodig is. Ik sluit me daarom aan bij Ger, je kunt ten slotte maar 1 horloge dragen

VrGr,

Vincent

Zeemeester Schreef:

Horloges zijn gemaakt om te dragen en niet om in
de vintrinekast te zetten. Een vintage Omega,
Breitling of Rolex zijn prima om iedere dag te
dragen. Onderdelen zijn verkrijgbaar wannneer
onderhoud nodig is. Ik sluit me daarom aan bij
Ger, je kunt ten slotte maar 1 horloge dragen

VrGr,

Vincent

Hoi Vincent,

Bedankt voor je reactie. Veel mensen zullen horloges kopen om deze vervolgens alleen maar in een vitrinekast te zetten. Daar heb ik geen enkele moeite mee, maar zelf zou ik dat nooit doen: ik heb geen vitrinekast en draag al mijn horloges. Het vintage horloge dat ik van plan ben om aan te schaffen zal ik dan ook zeker gaan dragen, maar om nou met een vintage horloge van 2000 euro (of meer) te gaan zwemmen lijkt mij de goden verzoeken. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat jij dat wel doet of wel zou doen? En dat je maar 1 horloge hebt:)?

Groeten,

Bart

Dragen kan prima, ik draag mijn oude horloge met grote regelmaat. De oudste is uit 1952 en daar doe ik alles mee wat ik ook met een ander horloge doe.
Mocht je er toch twee willen kopen, draai je plan dan om. Koop een mooie vintage uit '79 die je iedere dag kan dragen en koop (net als ik heb gedaan) een seiko duiker bij Monsterwatches.nl (± 100 euro).
Ik maak bij het dragen van mijn horloges geen onderscheid naar leeftijd en als ik ga zwemmen, ga klussen of sporten draag ik mijn seiko.
Grt
Ger

Dat is ook een interessant idee Ger…

Welke vintage modellen zou ik volgens jou in dat geval zeker moeten bekijken?

Groeten,

Bart

Dat is natuurlijk heel persoonlijk maar ik zou zeker kijken naar een omega speedmaster. Verder kan je natuurlijk googlen op: ‘merknaam’ 1979/'79.
Rolex heeft ook mooie klassiekers maar dat is een prijscategorie hoger, de submariner bijvoorbeeld. Of zoals je naam al zegt een de ville.
Bij omega is het overigens erg type gebonden, in de jaren zeventig waren veel kasten ovaal en daar ben ik niet zo kapot van…
Grt
Ger

Deze is uit 1979, moet je wel even gaan sparen :wink:

deze is meer betaalbaar maar zeker zo mooi, de Speedmaster. Het voordeel van deze is dat ze goed op jaar te dateren zijn

Iig neem nooit overhaaste beslissingen en als je twijfelt, gewoon het forum raadplegen, daar zijn we voor :slight_smile:

VrGr,

Vincent

Een Seiko 6309-7040

(ik heb er één uit '79 :), maar niet januari.)

En je kan misschinen nog altijd een Alpha kopen … voor 79 euro ! :smiley: :wink:

Ja, de Submariner en de Speedmaster…mooie klokken. Vooral de Submariner vind ik erg mooi en tijdloos, echt een icoon. Als jonge occasion staat ie ook op mijn lijst van kandidaten, maar ook dan moet ik nog even sparen:)

Betaalbaarder maar ook érg mooi vind ik de Seiko Bullhead’s. Volgens mij zijn die net tot in 1979 geleverd, dus dat zou kunnen…

Je tip om geen overhaaste beslissingen te nemen, lijkt me in het geval van een vintage horloge zeker een goede:)

Groeten,

Bart

die comex ziet er niet uit man hebbie dat glas gezien?

die zou ik gelijk naar rolex sturen voor een service beurt en gelijk effe vragen of er een mooie nieuwe lunette en wijzerplaat/wijzers op kunnen zetten
(doen ze geloof ik niet zo moeilijk over …toch??)

:D:D:D

astonmartin Schreef:

die comex ziet er niet uit man hebbie dat glas
gezien?

die zou ik gelijk naar rolex sturen voor een
service beurt en gelijk effe vragen of er een
mooie nieuwe lunette en wijzerplaat/wijzers op
kunnen zetten
(doen ze geloof ik niet zo moeilijk over
…toch??)

Inderdaad, wijzerplaten moeten licht geven!! :slight_smile:

:D:D:D