Leuk nieuw hebbedingetje voor de horlogeliefhebber!

Vandaag voor mijn verjaardag een leuke accessoire gekregen voor mijn hobby.

Ik wilde graag een juweliersloep om mijn horloges beter te kunnen bestuderen en deze set vergroot 4,5x 6,5x 8x en 13x. Fijne is dat de loepjes goed op je ogen passen door de rubbertjes.

Het leukste is echter de clip waarmee je de loep op de lens van je smartphone kan plaatsen. Op die manier kan je dus vrij eenvoudig close ups maken van je horloge. Handig voor hier op het forum. Ik heb net mijn eerste foto ermee gemaakt.

Bijgaand de foto’s van de set en de gemaakte foto.

16 likes

Mooie set.

Maar…wat zit er allemaal op je minutenwijzer?

3 likes

Wat moet je nu met een boot?

14 likes

Werkelijk waar geen idee. Straks eens kijken met een wat sterkere loep. :grimacing:

1 like

Mooi man! Een sloep belegd met juwelen!

1 like

Geprobeerd nog meer een close up te maken. Zijn hele klein deukjes lijkt het. Met blote oog niet waarneembaar tenzij je er met je blote oog praktisch bovenop zit en het licht er op de juiste manier op laat schijnen.

Wel grappig dat zo een detail dan gelijk opvalt. Blijkt maar weer dat je met zo een loep echt wel veel kan waarnemen wat je anders niet ziet.

Weet je toevallig waar je deze kunt krijgen… als in de zin van kopen :sweat_smile:

Lijkt me ook wel geinig om eens mee te spelen :sunglasses:

2 likes

Setje is van het merk Carson. Als je Carson juweliersloep googelt kom je er wel. :+1:

2 likes

Dat las ik ook ja haha.

1 like

Van welk jaar is de DJ? Ik vraag me af of dit vaker voorkomt.

1 like

Leuk speelgoed.
Zou er wel eens mn guilloche wijzerplaten mee willen bekwijlen, ik bedoel bekijken.

1995

Jij vraagt je af of het horloge in 25 jaar nooit open is geweest voor een service? Ik zie kleine pincetbeschadigingen.

Ik vind zo’n loep wel gaaf, maar ik heb een microscoop op werk:

Mijn wijzers zijn denk ik net zo oud als het horloge (de wijzerplaat niet) en beginnen toch wat aangetast te raken.

2 likes

Leuk @HanDavinci zo een microscoop laat echt nog veel meer details zien!

Ik heb niet de illusie dat alle onderdelen van een 25 jaar oud horloge in perfecte staat blijven. Juist als je alles het liefst ‘origineel’ wil houden. :blush:

Pinchetbechadigingen zijn alleen wel een beetje knullig. :upside_down_face:

1 like

Eens. Maargoed, het lijkt me haast niet storend, zo minimaal.

1 like

Vandaar mijn vraag. Ik dacht dat hij relatief nieuw was :+1:.

1 like

De laatste keer dat ze een T SWISS MADE T plaat hebben gemaakt is ook nog maar 22 jaar geleden. :sunglasses:

1 like

Ja ik ben eerlijk, ik blijf het lastig vinden om de DJ modellen goed uit elkaar te houden.

1 like

image

2 likes