Leuk Patek Philippe Cubitus alternatief

Ik ben al enige tijd op jacht naar vierkant en blauw, en vind de Patek Philippe Cubitus 5822P-001 een werkelijk fenomenaal mooi horloge. Er zijn echter twee ‘maren’. Om te beginnen is z’n 45mm wel een dingetje. Daarnaast staat het prijskaartje van € 91.900 bij S+C me wel een tikkeltje tegen. Om niet te zeggen, ik vrees dat ik die er thuis gewoon niet door ga krijgen ben ik bang. :face_with_peeking_eye::joy:

Het horloge moet m’n Tag Heuer Aquaracer 300 Professional met blauwe wijzerplaat gaan vervangen want die vind ik met z’n 43mm toch ook een beetje aan de grote kant. Ik merk dat ik 41mm eigenlijk wel de max vind voor een horloge. De enige uitzondering daarop is bijvoorbeeld m’n Seiko SLA021 MM300 die toch kleiner draagt.

Enniewees, wat zijn nou leuke alternatieven. Want in mijn zoektocht naar een nieuwe chrono heb ik de blauwe Bell & Ross BR05 Chrono een tijd in het vizier gehad maar ben thuisgekomen met een Tudor BB Chrono Panda en ik wil persé een blauwe polsbeuker, max 41mm, het liefst met een interessante wijzerplaat en met een prijskaartje tot zo’n 3K max. Geïntegreerde band vind ik ook wel een pré en het moet vooral vierkant zijn.

Dit vind ik wel een leuk ding, de Herbelin Cap Camarat Automatic blue. Goed betaalbaar ook met z’n €950 euri. Maar da’s eigenlijk een regelrechte rip-off van de PP Cubitus en dat voelt dan weer als fake om de pols, ook al is het echt een geinig ding.

Maar deze blijft ook nog steeds kietelen. De blauwe Bell & Ross BR05A-BLU-ST/SST. Die zit al echt héél lang in m’n kop en krijg ik er maar niet uit en ik vrees dat dit 'm ook wel gaat worden zelfs vanwege die enorme itch.

Dus; hebben jullie nog wat leuke adviezen in deze hoek?

6 likes

Maen Manhattan?

10 likes

Mido? Is er ook in niet-chrono variant

4 likes

Met deze ben je voor 100 euro klaar

1 like

6 likes

Ik vind die Herbelin erg mooi èn een goed alternatief.

1 like

Eens!

Geen crypto winst? :grin:

Sympathiek merk maar inderdaad een kopie.

Heel mooi! Alleen die merknaam associeer ik altijd met één of andere Amerikaans olie baronnen familie.

Mijn eerlijke mening: Ga voor een Cartier Santos, lijkt er wellicht niet 100% op maar dan heb je een echt horloge van een echt merk.

Of anders dan maar de Mido… als je vrouw niet akkoord gaat met de Cartier :joy:

3 likes

Ridicule :laughing:

Dan nog liever de Anniversary

2 likes

Deze vierkante versie van de Cap Camarat dateert al van medio 2023, dat is toch voor de Cubitus aangekondigd werd?

EDIT: de quartz versie van de vierkante Cap Camarat kwam zelfs al in 2022 op de markt. Medio 2023 is wanneer de automatische versie op de markt kwam.

2 likes

De werpt inderdaad een ander licht op de zaak…

2 likes

Oh, dat werpt inderdaad een ander licht op de zaak. Hmmmm… :thinking:

Zeker als je bedenkt dat het een rip-off is van een Herbelin Cap Camarat. Wel goedkoop van PP zeg. :joy:

3 likes

Bvlgari octo?

5 likes

Die Herbelin is toch wel een stukje chiquer dan die cubitus.

En je kan toch niemand wijsmaken dat ie 90 rooitjes kost.
Net als die Patek overigens.

Beter geslaagd dan de decubitus

1 like

Glashutte Original Seventies is misschien wat voor je. Soortgelijk sfeertje, duidelijk geen rip-off en een prachtig horloge van binnen en buiten.

11 likes

Die is echt cool!!!

1 like

Een (gebruikte) Monaco? In 39mm echt top!

1 like

Uiteraard. Het oorspronkelijke vierkante horloge. Je zou kunnen stellen dat de Patek een Santos hommage is.

9 likes

Er zijn hierboven veel betere opties genoemd maar wilde je deze niet onthouden. Stuk goedkoper trouwens.

6 likes

Vanmiddag 'n skeleton omgehad. Heel erg gaaf.

1 like