Ik ben al enige tijd op jacht naar vierkant en blauw, en vind de Patek Philippe Cubitus 5822P-001 een werkelijk fenomenaal mooi horloge. Er zijn echter twee ‘maren’. Om te beginnen is z’n 45mm wel een dingetje. Daarnaast staat het prijskaartje van € 91.900 bij S+C me wel een tikkeltje tegen. Om niet te zeggen, ik vrees dat ik die er thuis gewoon niet door ga krijgen ben ik bang.
Het horloge moet m’n Tag Heuer Aquaracer 300 Professional met blauwe wijzerplaat gaan vervangen want die vind ik met z’n 43mm toch ook een beetje aan de grote kant. Ik merk dat ik 41mm eigenlijk wel de max vind voor een horloge. De enige uitzondering daarop is bijvoorbeeld m’n Seiko SLA021 MM300 die toch kleiner draagt.
Enniewees, wat zijn nou leuke alternatieven. Want in mijn zoektocht naar een nieuwe chrono heb ik de blauwe Bell & Ross BR05 Chrono een tijd in het vizier gehad maar ben thuisgekomen met een Tudor BB Chrono Panda en ik wil persé een blauwe polsbeuker, max 41mm, het liefst met een interessante wijzerplaat en met een prijskaartje tot zo’n 3K max. Geïntegreerde band vind ik ook wel een pré en het moet vooral vierkant zijn.
Dit vind ik wel een leuk ding, de Herbelin Cap Camarat Automatic blue. Goed betaalbaar ook met z’n €950 euri. Maar da’s eigenlijk een regelrechte rip-off van de PP Cubitus en dat voelt dan weer als fake om de pols, ook al is het echt een geinig ding.
Maar deze blijft ook nog steeds kietelen. De blauwe Bell & Ross BR05A-BLU-ST/SST. Die zit al echt héél lang in m’n kop en krijg ik er maar niet uit en ik vrees dat dit 'm ook wel gaat worden zelfs vanwege die enorme itch.