Heb helaas geen adviezen voor je, maar die Bell & Ross die je laat zien is wel een plaatje hoor!
100% mee eens!
Ja maar ja maar…
De originele nautilus is van ‘76, de santos is van ‘04 maar de bracelet kwam er maar in… ‘78.
I’ll see myself out.
Een stalen bracelet bestaat al sinds de jaren, wat is het, veertig? Het horloge is het horloge. Dat Patek er voor kiest de bracelet onlosmakelijk te verbinden met de kast laat onverlet dat de Cubitus grote gelijkenissen vertoont met de Santos van weleer.
Grappig dat zodra het vierkant is, er altijd een vergelijking gemaakt wordt met de Nautilus of Royal Oak en mensen “HOMAAAAAAAAAGE” beginnen te schreeuwen alsof er een moord gepleegd wordt. Niet één filmpje over de B&R BR05 bijvoorbeeld, waar dit niet geroepen wordt. Het slaat echt nergens op, want de BR lijn is geïnspireerd door klokken in vliegtuigen. Daar komen die schroeven ook vandaan. De Nautilus is niet vierkant maar hangt tussen rond en vierkant in, de Royal Oak is niet vierkant maar achthoekig. Ik vind het net zo’n onzin als roepen dat de Nautilus en de Santos homages zijn van elkaar. Die dingen lijken in de verste verte niet op elkaar.
Als het niet echt een een-op-een kopie is zoals dat spul van Pegani Design (want dat is ontwerptechnisch gezien gewoon ordinair jatwerk met alleen een eigen logo’tje erop), en het heeft voldoende eigen karakter, dan is het wat het is. Een “klokkie” van een ander merk dat wat gelijkenissen heeft met wat anders. Uiteindelijk lijken al die krengen op elkaar als je er zo naar kijkt. Ze hebben bijna allemaal een uren- en minutenwijzer die rondjes draaien in 12-uurs incrementen.
Maar dank voor de reacties tot dusver. Ik wil nog wel even zeggen dat het budget tot 3K is. En blauw, dat is ook een absolute eis. Want ik wil een blâhw klokkie in m’n collectie houden namelijk. ![]()
Dit is wellicht nog een goed alternatief
De nomos tetra blue dial.
En anders deze fossiel?
En anders denk ik toch dat de BR het beste alternatief is voor jou.
Grappig dat je die noemt, ik had gisteren deze op de korrel. Weliswaar geen blauwe wijzerplaat, maar wel een leuk uniek ding met die blauwe band en wijzers. Alleen heb ik al twee witte wijzerplaten en die blauwe versie vind ik niet zo. Iets te hard blauw.
Ja je vraagt om vierkant, dan krijg je vierkant ![]()
Ja, heb ik ook overwogen omdat ik op zoek was naar een nieuwe chrono in de plaats van mijn Oris Artix GT Chrono die naar een ander forumlid is gegaan. Ik heb de Mido zelfs in handen gehad, alleen ging die 'm niet worden omdat ik de wijzerplaat wat te ‘plastic fantastic’ vond. De nieuwe chrono in m’n collectie is uiteindelijk de Tudor BB Chrono panda geworden. Maar als ik 'm zo weer zie op de foto’s is het weer een super fraai horloge.
En niet een beetje ook! ![]()
![]()
Dure smaak! Wel gaaf ![]()
![]()
Vind zelf de alternatieven stuk aantrekkelijker. Ook mbt prijs
B&R is absoluut een mooie waar ik zelf niet zo snel aan gedacht zou hebben.
Cartier is absoluut een topper voor vierkant model.
Mijn minder populaire mening is dat ik de Rado Anatom toch stiekem ook wel gaaf vind
als je toch ens vierkant wilt proberen, kan je hier geen buil aan vallen. niet iedere staat 4kant om de pols.
De blauwe Bell & Ross BR05A-BLU-ST/SST is een prachtig horloge van een mooi merk. Staat ook op mijn wenslijst.