Een originele Type 20 van Auricoste, met de graveringen, dus echt mil.
Ontbreken wel wat zaken, waarvan de bezel het moeilijkst lijkt om ergens vandaan te kunnen halen.
Het legendarische Lemania 15TL (eerste flyback van Lemania) uurwerk heeft ook zwaar te verduren gehad, maar kan niet bepalen of het roest of vuiligheid is.
welke investering? als het geen stuiver kost zou ik het gokken. Als het in de papieren gaat lopen zou ik rennen. Waarbij ‘stuiver’ en ‘papieren’ wederom subjectief zijn
Ik denk dat er nog heel weinig onderdelen te gebruiken zijn, 30 euro is nog te veel.
Heb zelf net de wijzertjes binnen van mijn nos Valjoux 7768 project, als alles meezit blijft het nog onder de 200 euries.
Het probleem zit al in de naam van de verkoper: RUSTik_fr. Brrr! Dit heeft geen zin want het uurwerk is verloren, de wijzerplaat is aan het bubbelen (op een slechte manier), de kosten om dit goed te krijgen zijn hoger dan de waarde.
Deze staat al even op de baai toch? Een duidelijk signaal dat er geen beginnen aan is, want anders was deze al lang weg geweest. Deze horloges worden veel gevolgd heb ik de indruk.
Ik heb deze ook laten lopen. Deze Auriscoste is uurwerktechnisch misschien wel de meest interessante uit de Type XX/XXI serie, juist omdat het uurwerk zeldzaam is. Een donon uurwerk zal dus niet aan te komen zijn!
wow die is wel heel erg ver in het ontbindingsproces , nee dat lijkt mij gevalletje schrootwaarde want zie niet zo snel nog bruikbare onderdelen , miss de kast maar goed, die is ondergeschikt aan het uurwerk en dat zal lastig en kostbaar zijn om daaraan te komen.
Deze staat al even op de baai toch? Een duidelijk
signaal dat er geen beginnen aan is, want anders
was deze al lang weg geweest. Deze horloges worden
veel gevolgd heb ik de indruk.
Ik heb deze ook laten lopen. Deze Auriscoste is
uurwerktechnisch misschien wel de meest
interessante uit de Type XX/XXI serie, juist omdat
het uurwerk zeldzaam is. Een donon uurwerk zal dus
niet aan te komen zijn!
Uurwerk zeldzaam? Ik dacht dat het een Lemania
15TL is met wat aangepaste “dingetjes”.
Heb ik dit verkeerd, hoor/lees graag meer info
Blijft voorlopig een mooi horloge om over te
dromen.
Dat is het in essentie ook wel, maar die dingetjes zijn wel modificatie naar chronometer specificaties en een flyback functie. Al met al wordt dit uurwerk (Lemania 2040) hoger aangeschreven dan bijvoorbeeld de VJ 222 die Breguet in zijn Type XX gebruikt.
Ik dacht dat de Lemania 15TL al voorzien was van een flyback functie?
Het Lemania uurwerk 2040 kende ik nog niet.
Weer wat geleerd vandaag! Kan ik weer rustig verder met nu.nl f5-en…