Leuk stukje geschiedenis

Voor deze druiligere dag een leuke docu over automatons. De techniek is prachtig en de relatie met tijd en de overlap van een mechanisch uurwerk zijn leuk om eens te zien.
De diepere boodschap is ook een interessante.

Have fun and enjoy

Overigens zonde dat zoveel verloren is gegaan, het lijken mij prachtstukken om te bewonderen

6 likes

Hee, nog even in dit topic: Leuk topic. Of althans, leuke documentaire. Ik heb 'm met zeer veel interesse helemaal zitten bekijken, en inderdaad de filosofische invalshoek is cool. Zelf had ik natuurlijk de Robot-boeken van Asimov al lang gelezen, heb ik in The Next Generation de argumenten gehoord waarom Data een stuk bezit danwel een levend wezen zijn en heb ik Blade Runner gezien, en grappig genoeg past die hele stroom van denken goed bij deze automaton’s.

Maar goed. Nogmaals dank!

Trouwens, leuke visie op wetenschapsgeschiedenis. Doet me ook denken aan het iteratieve proces waardoor de stoommachine geperfectioneerd is.

1 like

Kwam vanmorgen laat op gang, eerst deze helemaal afgekeken. Genoten, dank voor het delen!

1 like

Mooie manier om meer kennis op te doen! dank voor het delen.

1 like

Ik heb hem zelf een paar keer gezien, ik ken deze al een aantal jaar en had hem eerder is moeten posten. Het is voor de liefhebber van mechanica een leuke docu. Die geluiden van complexe automatons waarbij je al die schakelingen hoort is fantastisch.

Gewéldig!