Omdat het onlangs 10 jaar geleden was dat ik met mijn vrouw in het huwelijksbootje stapte, leek het mij leuk om voor dit jubileum als verrassing eens samen in een bijzonder restaurant te gaan eten. Ik kreeg het idee om voor ons jubileum bij een met Michelinster bekroond restaurant te gaan eten, ben eens over de grens gaan kijken en kwam uit bij een bijzonder restaurant in Londen met Indiase keuken. Dat leek mij echt iets voor mijn vrouw dus heb ik daar een reservering gemaakt.
Hotelletje in Londen geboekt, oppas voor de kinderen geregeld en op zaterdagochtend tegen mijn vrouw gezegd dat ze haar tas moest inpakken omdat we het weekend iets leuks zouden gaan doen.
Zij was natuurlijk compleet verrast toen ik de auto bij Schiphol parkeerde en de boardingpassen maar Londen tevoorschijn toverde. ![]()
Op Schiphol hadden we nog wat tijd tot de vlucht en wat ga je dan doen? Juist, even een koffietje doen en dan natuurlijk horloges kijken. Even Gassan binnengelopen, de Rolex boutique en de daarnaast liggende Omega boutique.
Bij Omega wees mijn vrouw de Aqua Terra met de turquoise wijzerplaat aan die zij erg mooi vond. Pas hem eens, zei ze. Nu ben ik natuurlijk de moeilijkste niet en we hadden nog tijd zat tot onze vlucht dus vooruit dan maar!
En inderdaad, erg gave wijzerplaat en de “president style band” is ook erg comfortabel en fraai gemaakt. Staat je goed zei ze, nou dan krijg je die toch van mij! ![]()
Nu werd ik dus verrast! ![]()
In de Omega boutique stond een meisje dat er vrij weinig verstand van had en zelf ook bekende dat ze normaal in de parfumerie staat maar was gevraagd om hier nu te staan… Ze moest een collega uit de winkel ernaast gaan halen om af te rekenen. Die pakte het horloge in en mijn vrouw mocht even pinnen. Toen ik vroeg of ze nog even een paar schakels uit de band konden halen was het antwoord “nee, er is geen horlogemaker vandaag”. Oke… so far de boutique ervaring op Schiphol… ![]()
Maar goed, ons hotel ligt in de chique Londense wijk Maifair en daar is vast ook wel een Omega boutique. Dan lopen we daar in Londen wel even langs om de band op maat te laten maken.
Dus nadat we in ons hotel hadden ingecheckd, hebben we even een kleine lunch genuttigd en zijn we richting Bond Street gelopen om naar de Omega boutique te gaan.
En als je als horlogeliefhebber daar dan in die straat komt! Als een kind in een snoepwinkel. ![]()
Je kijkt je ogen uit. Alles zit daar! Patek, AP, VC, JLC, Rolex, ALS, Breguet, Richard Mille, IWC Panerai, Grand Seiko, Bvlgari, Chopard, Cartier noem het maar op hebben prachtige winkels. En ook bij de vele grijze dealers kijk je je ogen uit!
Heel bijzondere horloges bekeken. Een paar exemplaren die ik nergens eerder heb gezien:
Maar ook als autolieautoliefhebber kom je in deze buurt wel aan je trekken ![]()
Maar goed, we waren dus op weg naar de Omega boutique, onderweg bleven we bij wat etalages hangen. ![]()
In de Omega boutique heel vriendelijk en professioneel geholpen en de band perfect op maat laten maken. Ook nog wat uitleg gekregen over hoe de snelverstelling in de band werkt etc. De rest van het weekend dus met deze prachtige Omega Aqua Terra om de pols gelopen die nu natuurlijk extra bijzonder voor mij is! ![]()