Laatste half jaar iedere maand 4 of 5 tientjes in het achtervakje van gestopt. Tja zo merkt moeder de vrouw het minder dan dat er opeens een paar honderd euro van de rekening gehaald wordt…
Tientallen uren zoekend op allerlei sites naar bijzondere, gekke, stijlvolle en sportieve modellen. De eeuwige vraag mechanisch, automatic of stiekem toch een quarts. Nou, na allerlei onderhandelingen en verkopers kunnen overtuigen dat ik geen handelaar ben maar een “zuinige drager” mocht ik ondanks de Covid-19 fase toch langskomen. Want dat is voor mij al de voorpret. Je ontmoet een gelijkgestemde, een liefhebber van iets wat rust uitstraalt maar ook iets persoonlijks wat je deelt. De horloge zegt ook iets over wie je bent of wat je van jezelf wilt laten zien.
Ik vertrok vandaag richting Amstelveen-Amersfoort - Ermelo.
Ik hoorde verhalen van liefhebbers die eigenlijk niet hun uurwerkje wilden wegdoen maar dat de Rolex of iets uit die prijsklasse ook erg lonkte.
Liefhebbers die me het uurwerkje gunden omdat ze zagen dat ik inzag wat het ooit voor iemand had betekent en hoe ze het hadden gekoesterd. Zelfs mensen die mij een horloge verkochten ondanks ze twee hogere biedingen hadden gekregen, want… Ze gunden mij hun horloge en een klein stukje van zichzelf.
Nu 200 km later kwam ik met de buit terug, een weerspiegeling van mezelf met mijn adhd, mijn rustige dagen en mijn werk en sportieve dagen.
Dit zie je ook terug in mijn keuzes.
Mooi verhaal en herkenbaar. Het geluk zit hem in het kleine en de zoektocht Veel plezier met je aankopen.
Mooi verhaal. Lekker door blijven met verzamelen. Maar geniet vooral van al dat moois
Geweldig !
Stuk voor stuk horloges met een verhaal…
Zo herkenbaar, het horloge verzamelen. Leuk verhaal over jouw ervaringen. Mooie kleurrijke verzameling heb je bij elkaar gesprokkeld, geniet er van!
Mooi verhaal over je zoektocht, alleen zal moeder de vrouw ongetwijfeld de nieuwe aanwinst om je pols zien en zich afvragen hoeveel €€€?
Leuk verhaal en hele leuke horloges!
Je hebt het mooi bij elkaar verzameld zo.
Heel veel plezier ermee gewenst!
Tof verhaal, leuk geschreven!
Heel gaaf die Orient ook
Mooi verhaal!
Ik ben heel benieuwd, hoe werkt dat horloge met de dagen en maanden er op? Hoe kan je dat aflezen?
Mooi geschreven Bill, geniet van je passie!
Dat gaat me een nieuw schutting of tuinset kosten😏
Dat dit nog bestaat anno 2020. Er schuilt een hoop leed achter verscheidene voordeuren . Het houdt niet op, niet vanzelf…
Anyway, geniet van je horloges!
Nu moet ik zeggen dat ik er nog niet uit ben. Ook het instellen niet. Krijg het wel in beweging maar hoe wat en waarom is lastig. 1 YouTube instructie gevonden in het Japans en Adobe bestand die te summier is…
Geniet van je aankopen.
Gefeliciteerd en veel draagplezier.
Altijd leuk om gelijkgestemden te ontmoete en al helemaal als je er iets mag overnemen.
@BroederBill
Wat een mooi en vooral herkenbaar verhaal.
Ik deel je mening als het gaat om dat ene geluksmomentje en vooral de voorpret.
Toen ik begon met verzamelen dacht ik meteen hoe pak ik het aan zonder diep in de buidel te moeten tasten.
Online sites zoals marktplaats bied uitkomsten.
Koop soms ook wel eens iets nieuws maar wat mij opvalt is dat het geluksmomentje eender is.
De meeste horloges die ik heb gekocht zijn namelijk 1 keer gedragen of juist helemaal niet.
Ik vraag dan ook altijd detail foto’s.
Het gaat niet om horloges van extreem hoge waardes.
Het gaat mij juist om wat ik mooi vind en wat past.
Ik draag ze. En ik pas ze af op voornamelijk mijn schoenen.
Is mijn horloge zwart/wit, dan zijn mijn schoenen dat ook.
Heb ik een horloge waar ik geen schoenen voor heb of dat ze niet bestaan in die kleuren combinatie. Dan bestel ik via Nike ID de juiste schoenen door deze samen te stellen.
Blijkt dat dat duurder is dan de meeste horloges die ik heb…
Ik geniet er van en zal wellicht nooit stoppen.
En welk horloge ook de voorkeur heeft.
In mijn ADHD oogjes hebben ze allemaal wel iets magisch.
Keuze maken? Dat noem ik een luxe probleem…
Over straat gaan zonder horloge? NOOIT!
Precies om die redenen die jij noemt.
Het vertelt iets over jezelf. Hoe je in het leven staat.
Okay, ik geef toe. Het is wat ver gezocht…
Het gaat om de combinatie waarbij ik vaak van mensen hoor… goh, jij loopt er ook altijd goed bij, zo afgestemd.
Dat is een compliment die kan ik maar niet vaak genoeg horen.
Veel plezier met je collectie, en wees trots.
Op de foto zie je een lilited G-Shock GA110ER van Casio in samenwerking met Eric Haze voor het 30 jarige jubileum
Leuk Bill, mooie tocht ook.
En toch ook die orient te pakken, mooi.
Altijd reageren met: “mijn hemel zeg, die heb ik al jaaaren,”
" Heb je nou alwéér een nieuw horloge gekocht? “
” Uhm neee, uuhhh vier! "