Leuk weetje, wijzers op 10 over 10

10 voor 10 ….??

Het heeft niks met smiley te maken maar wel met het feit dat het horloge op 10 over 10 je toelacht.

Om de merknaam of het logo goed uit te laten komen / zichtbaar te hebben zou het horloge ook op 10 over half 4 kunnen zetten en toch doet niet één merk dat.

2 likes

Ook hier is er een xkcd comic voor. Punt is: ieder van ons heeft dit ooit en ergens voor de eerste keer gehoord of gelezen of gezien.

Maar dat er een verband is tussen 10:10 en een smiley, daarvan gaat mijn bullshit meter echt wel op tilt. Het ziet er gewoon evenwichtig uit (zoals de meeste dials) en bedekt niet een logo, datumvenster, oid. Dus vaak is het een goede oplossing.

3 likes

En daar ben ik het helemaal mee eens :+1:

Bozen tongen beweren dat zonder de 10 over 10 horlogefoto’s de smiley nooit was ontwikkeld

6 likes

Semi fun fact, dat is ook de reden dat AI moeite heeft met het genereren van een horloge welke de wijzers niet op die stand heeft. Want ja, trainingsmateriaal.

8 likes

En de wijzers vormen op deze manier een soort “V” vorm wat men zou moeten laten denken aan een ‘vrije’ vogel en het peace teken:

En het logo zichtbaar lijkt mij niet echt een bijzaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

Props voor XKCD. :slight_smile:

Als je Japans bent zou je zomaar kunnen denken dat tien over tien een set heel erg boze wenkbrauwen is. Althans, afgaande op wat ik van manga heb gezien. :slight_smile: De Japanners kunnen een punt hebben, omdat de mond zeer zeker niet vanaf de neus omhoog loopt, maar zich op de onderste helft van het gezicht bevindt.

:rofl: :rofl:

In 2017 vond een Italiaanse archeoloog een pot uit de beschaving van de Hettieten waar een smiley in gekerfd was bestaande uit twee punten en een lachende boog er onder. Die pot was uit 1700 BCE, wat volgens mij redelijk samenvalt met het laatste millennium dat er nog wat te lachen viel in het midden oosten, omdat zeven honderd jaar later een stel mafkezen monotheïsme uit probeerde te vinden.

Ik denk daarbij eerder aan de Engelse fuck you naar de Fransen tijdens de honderdjarige oorlog, omdat Engelse longbow-schutters anno 1415 die nooit door Fransen gevangen waren genomen beide vingers nog hadden.

Waarbij, de plaats van die slachting is nu inderdaad vrediger:

Ik zag afgelopen weekend bij een juwelier in Spa ALLE horloges in de etalage op 10 over 10 staan. Ongetwijfeld allemaal quartz zonder batterij.

Wat Oris betreft : op hun foto’s staat de datum op 10 als het hun inhouse uurwerk betreft. Anders staat hij op 28.
Iemand een idee wat hier achter zit?

Een marketing-bobo. :slight_smile:

2 likes

Laat ze maar gewoon l*llen hoor, ik vind het juist leuk als iemand die hier nieuw is probeert mee te doen :+1:. Alsof iedereen die hier pas begon alle wijheid in pacht had. Schaam je niet, weet je een leuk topic, maak die dan gewoon en een ieder die zich eraan stoort. lekker overstappen naar een ander topic!

Eerlijk is eerlijk Peter, toen ik op het HF begon wist ik dit ook niet. Maar aldoende wordt men wijzer en er zijn vaak nog nieuwe leden te zien, die hier misschien ook niet bij stil staan :wink:

Klopt Folkert, heeft ook niets met management te maken, wel met marketing en ik ben lief voor TS :smile:

7 likes

Ik toch ook Ferry? :grin:

2 likes

Hier in het blauw kunnen we er nog iets van leren :laughing:

Bij Meistersinger denken ze er anders over :rofl:

13 likes

Nee hoor, bij Meistersinger is het logo de smiley :wink:

3 likes

Vrijdag, mijn favoriete HF dag…

3 likes

Trouwens: Doorgaans is het 9 minuten over 10, vanwege de symmetrie. :smile: (ik kon geen betweter-smiley vinden)

Ik geloof niet dat dat waar is., in de winkelstraat is het niet mijn ervaring dat horloges op 10:10 staan, ook niet op Schiphol, ook niet bij andere juweliers zoals Siebel, maar ik wil dat gewoon toetsen.

Dat ze stock images van hun leveranciers (de merken) gebruiken op het web en in reclame-uitingen geloof ik wel, dat is het punt niet.

Exact dat, dus.

1 like

en

Staan hier gewoon naast elkaar in de kast… Heb ik nu goede of slechte smaak? Wat jij @ronp?

1 like

Da’s meer vijf voor één (of vijf over elf)

Waarschijnlijk met de kroon uitgetrokken…

Nee hoor, die staat keurig op 10 over 10

Toen ik er nog werkte in de jaren 90 echt wel hoor…maar hoe die tent “heruntergekommen” is, tjongejonge…

1 like

Had vorige week een fotoke getrokken,zoals ze dat in België zo mooi zeggen,voor iemand die een Seiko zocht met ijsblauwe dial,hier staan ze idd wel op 10:10 hoewel me dat daar niet opviel
Let ook op de Premier :grin:

2 likes