Leuk zo'n schoonmaak

Een paar dagen geleden heb ik samen met mijn vader de zolder opgeruimd, was hard nodig. Tijdens het opruimen vond ik in een oude doos een certina horloge liggen die ik nooit eerder had gezien. Deze bleek mijn vader tijdens zijn studententijd te hebben gedragen en gedurende 30jr “vergeten” achtergelaten in een verhuisdoos. Met niet al teveel hoop toch geprobeerd de batterij te vervangen en tot mijn verbazing werkte het ding direct perfect. Nieuw bandje omheen gedaan en voilà. Ben er erg blij mee, toch een vintage met enige sentimentele waarde.
Kan iemand een inschatting maken van de leeftijd en wellicht de waarde? Ik vermoed de leeftijd ergens rond de 40jr oud en waarde 100-200 euro ofzo.


20 likes

blijf het in ieder geval koesteren :smiley:
de sentimentele waarde is meer dan de actuele waarde,
maar hoeveel dat is kan (durf) ik je niet zeggen
geniet ervan, het is een mooi horloge :star_struck:

2 likes

Voila.

Al vind ik de waardebepaling erg optimistisch.

3 likes

Tenzij het een gouden horloge is maar zo ziet het er niet uit.

Leuke horloge, eentje om te koesteren :slight_smile:
Mag ik vragen waar je die band gehaald hebt? Ziet er erg comfortabel uit.

https://www.amazon.nl/gp/product/B08HQ7DM9S/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Het zit ook erg comfortabel maar heb in eerste instantie wel de verkeerde maat opgestuurd gekregen, gelukkig wel goed opgelost.

nee zeker niet van goud
Mijn vader zou er ± 200 gulden voor betaald hebben destijds vandaar mijn gok

2 likes

Ik denk meer late jaren '80/begin '90, omdat er geen quartz op staat maar het blijkbaar wel is. Rond 1980 was een kwartshorloge nog echt een aanbeveling op de wijzerplaat waard. Prima merk trouwens! :ok_hand:

3 likes

Bedankt, fijne prijs ook! Gaat er leuk uitzien op m’n beater :wink:

Leuke vondst! :slight_smile:

Ach die waarde is denk ik niet eens van belang joh. Super gave vondst met geschiedenis erin. Weegt niks tegen op!

Koesteren inderdaad!

Enne, als je kinderen het erven (over 40 jaar ofzo) dan zou je geschatte waarde misschien kunnen kloppen :wink:

Ongeacht de waarde, is dit toch een prachtige vondst?

Ik heb tijdens tijdens mijn meest succesvolle opruimbeurt op zolder een zwart-wit tv en een ongebruikt condoom gevonden. Als ze de tv niet hadden gebruikt en dat andere ding wel, hadden ze van mij misschien wel nooit last gehad🤔

De sentimentele waarde is skyhigh, ben ook niet van plan hem ooit te verkopen. Wellicht geef ik hem aan broer binnenkort gezien ik meerdere andere horloges heb en hij nog geen. Moet hem toch op 1 of andere manier infecteren :stuck_out_tongue:

Geen horloges? Dan kun je hem misschien beter eerst een corrigerende tik geven in plaats van een vintage🧐

Ik hanteer eerst maar eens de wortel en stok methode :P, indien mijn cadeau niet het gewenste effect heeft komt de stok tevoorschijn

1 like