Leuke aanwinst(met een leuk staartje)

Surfend op Ebay,op zoek naar een leuk Quartz klokje vvor het dagelijks gebruik kwam ik een leuke Tissot tegen, de V8.in gebruikte staat van Ebay seller Tomyana uit Hong Kong.
Geen idee wat er nu bijzonder is aan de V8, behalve dan dat de datum op de 6 positie staat heb ik nog geen info kunnen vinden.
Afijn, na 12 dagen ( Vrijdag de 13e kwam het pakketje binnen :

veel bolletjesfolie en het horloge in een soort tupperware bakje ook met bolletjesfolie.

Horloge zag er uit zoals hij adverteerde dus geen tegenvaller :

even gelijk zetten en prima, chrono’s netjes op nul resetten.
Moest die avond nog werken dus lekker omgehouden en op naar het werk.
Nog 1 keer kijken hoe de chrono’s werken en prompt stond de secondewijzer stil!
Geen leven meer, zo dood als een pier.
Balen dus,is hij stuk of batterij op?
Ging uit van het laatste, dus zaterdagmiddag(eerst even tukkie doen) naar de juwelier voor batterijtje.
Ik kom alleen bij de juwelier(Zonjee in dit geval) voor batterijen verder nooit.
Standaard vraag altijd: alleen waterdicht testen of ook rubbers en afpersen?
€60 en naar Tissot sturen , 4 tot 6 weken kwijt vind ik in dit geval niet aan de orde dus batterij en waterdicht testen voor €9,50 vind ik genoeg.
Half uurtje later klokje klaar en loopt weer als een zonnetje
Nog even een babbeltje achteraf over horloges natuurlijk en al gauw kwamen we op Omega,waar hij een brede collectie van in de etalage heeft.
Ik begon toen over de Omega DeVille co-axial rose gold die ik zo mooi vind,toen hij vermelde dat hij er een in de kluis had die terug naar Omega moest vanwege een defect.
Ik mocht met hem mee naar de kluis en daar pakte hij de Omega, wat een mooi ding is dat toch,zijkant van de kast saffier alsmede de bodem met een schitterend uurwerk te zien!Even om m’n pols, en hij mocht mijn Superocean even om.
Hij vond de wijzerplaatkleur van de superocean(creme) een goede keuze van mij.
Had eerlijk gezegd verwacht dat de Omega groter was
De klant was de eerste die hem kocht en nu moest hij terug,balen toch zou je denken met zo’n duur klokje.
Verkoper liet me weten dat hij de 2009 versie in bestelling heeft en dat de klant die gelijk besteld heeft en de oude blijft (waarschijnlijk) bij Omega.
De nieuwe versie heeft behalve de dag ook de maandaanduiding,prijs €13800 voor de rose gold uitvoering :

en de klant is weer de eerste die hem heeft( Bij deze filiaal dan denk ik)
toch een leuke middag zo en ben eigenlijk blij dat m’n batterijtje leeg was.

gr Ron

Altijd zo’n lekker gevoel als er eindelijk je pakketje met een horloge wordt bezorgd! Dan wordt een volwassen man weer zo blij als een kindje met Sinterklaas…

Die Omega DeVille hour vision is inderdaad ook werkelijk een prachtig horloge!

Gefeliciteerd met de aanwinst, toch altijd weer spannend wat de postbode uiteindelijk door de brievenbus probeert te duwen:) Vooral als het van ver weg moet komen!

Die Omega is zeker een heel mooi horloge, alleen veel te modern van vormgeving naar mijn smaak, over de financiële haalbaarheid zullen we het verder maar niet hebben:D

Leuke aankoop die Tissot (tu)