Leuke complicaties

Zelf ben ik helemaal weg van “speelse” complicaties als bijvoorbeeld een power-reserve, alarm of chronograph.

Ik heb onlangs een Parnis (sorry…) aangeschaft die zowel hand- als automatisch opwind, met een power-reserve indicator, harstikke leuk!

Kennen jullie andere zeer betaalbare horloges met leuke complicaties of bijzonder uiterlijk?

Groetjes,
Mauzer

Diverse Orients hebben gangreserve indicators. Zijn meteen ook nog eens manifactuurs.

Het oogt vele malen duurder dan 1100e imho: [yt]http://www.youtube.com/watch?v=YSO6M5utC_o&feature=youtube_gdata_player[/yt]

Misschien handig om erbij te zeggen wat je budget is. Onder de €200 kom je al snel uit bij Chinees of zoals door sharkbyte genoemd, Orient. Power reserve heb je al voor de helft als je voor Japans gaat :).

En ook of je perse mechanisch wil of dat quartz een optie is. Je hebt een Minute Repeater voor een redelijke prijs bij Citizen… Maar die is wel quartz. Idem voor chrono’s: quartz is er een hoop te vinden voor weinig, maar automatisch is wat lastiger (afgezien van het het veel gebruikte 3133 hand opwind uurwerk, dat o.a. in Alpha en Magrette zit).

Succes!

Ik zou nog erg graag een grote datum willen hebben. Als onbereikbaar voorbeeld:

Bestaat ook op goedkope chinezen, maar verwacht niet dat ie dan goed werkt, die gaan gewoon van 31 naar 32.

Frank Müller heeft een aantal heel dikke complicaties, die kom je bij andere merken vrijwel niet tegen :)!
Alleen is dat voor de meeste helaas niet toereikend.

Oh… complicaties :D:D:D

Zelf vind ik die je in kunt schakelen leuk (chronograaf, alarm, repetition, power reserve, en dan hebben we het nog niet over een-armige bandieten, transformeerbare wijzerplaten, ‘autosleutels’ enzo) maar er zijn ook prachtige complicaties als satelietjes, gyro-tourbies, etc.

marijn Schreef:

Ik zou nog erg graag een grote datum willen
hebben. Als onbereikbaar voorbeeld:

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb
um/20030507091529_zpse7ea2d8d.jpg

Bestaat ook op goedkope chinezen, maar verwacht
niet dat ie dan goed werkt, die gaan gewoon van 31
naar 32.

Eerlijk gezegd vind ik een grote datum van Glashütte mooier dan van A. Lange. Ik vind het heel erg zonde dat de 1 t/m 9 geen 0 ervoor heeft, maar een saaie lege vlakte.

JTrapman Schreef:

Eerlijk gezegd vind ik een grote datum van
Glashütte mooier dan van A. Lange.

Een hele dikke +1 :}

JTrapman Schreef:

marijn Schreef:


Ik zou nog erg graag een grote datum willen
hebben. Als onbereikbaar voorbeeld:

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb

um/20030507091529_zpse7ea2d8d.jpg

Bestaat ook op goedkope chinezen, maar verwacht
niet dat ie dan goed werkt, die gaan gewoon van
31
naar 32.

Eerlijk gezegd vind ik een grote datum van
Glashütte mooier dan van A. Lange. Ik vind het
heel erg zonde dat de 1 t/m 9 geen 0 ervoor heeft,
maar een saaie lege vlakte.

Eens, een nul ervoor vind ik ook mooier.

Wat ik jammer vind is dat het lettertype van de grote datum heel vaak hetzelfde is. Bovendien vind ik dit lettertype ook niet erg mooi

marijn Schreef:

JTrapman Schreef:


marijn Schreef:



Ik zou nog erg graag een grote datum willen
hebben. Als onbereikbaar voorbeeld:

http://i128.photobucket.com/albums/p189/marijn_alb

um/20030507091529_zpse7ea2d8d.jpg

Bestaat ook op goedkope chinezen, maar
verwacht

niet dat ie dan goed werkt, die gaan gewoon
van
31

naar 32.

Eerlijk gezegd vind ik een grote datum van
Glashütte mooier dan van A. Lange. Ik vind het
heel erg zonde dat de 1 t/m 9 geen 0 ervoor
heeft,
maar een saaie lege vlakte.

Eens, een nul ervoor vind ik ook mooier.

Nooit op gelet, omdat ik niet bepaald weg ben van een big date. Maar ben het dan wel eens dat een 0 ervoor mooier staat.

Hoe kun je een grote datum nu niet mooi vinden!

Foto van mijn ex:

Deze gaat beslist nog een keer terugkomen.

Zijn idd allemaal leuke complicaties! Ik ben er helemaal weg van:)

Een pointer date met dag erbij vind ik ook geweldig, zoals de speedmaster day-date, jammer dat hij geen annual calender heeft…

Ook begin ik de jaeger lecoultre reverso steeds leuker te vinden, ik denk dat ik de hele dag het klokje heen en weer zou draaien! Haha

Ik zou deze grote datum nog wel eens willen hebben:

De Blancpain en de Ebel vind ik al een stuk aangenamer ogen :wink:

Beperkt het zich hier tot zwitserse automaten want wanneer je echt complicaties wilt hebben zit je met deze erg goed.


En als je digitaal gaat kun je het zo gek niet bedenken welke complicaties je kunt krijgen. De enige leuke complicatie die ik in een analoog model had was die van de direct drive. Bij het opwinden zie je direct hoeveel power je genereert.

Het is net of je gas geeft wanneer je hem opwindt.
Een gangreserve vind ik eigenlijk al saai worden maar ja ik ben een beetje verwend door mijn voorkeur voor Japanse technologie.

Tommaat Schreef:

Ik zou deze grote datum nog wel eens willen
hebben:

http://www.uhren-lady.de/images/3360001.jpg

De Ebel met grote datum is nog redelijk betaalbaar aan te komen via Ebay Dld.
Qua kast is mijn onderstaande Ebel net ff wat groter met z’n 40 mm dan het door Tomaat getoonde model

Ook Maurice LaCroi heeft/had? een model met een grote datummodule

En de GO met grote datummodule

Puringa Schreef:

Wat ik jammer vind is dat het lettertype van de
grote datum heel vaak hetzelfde is. Bovendien vind
ik dit lettertype ook niet erg mooi

Het “vaak” gebruikte lettertype is een verwijzing naar de digitale 5-minutenklok van de Semperoper in Dresden:

http://watch-wiki.org/index.php?title=Digitalanzeigende_Fünf-Minuten-Uhr_der_Semperoper&iact=hc&vpx=128&vpy=190&dur=1071&hovh=108&hovw=144&tx=70&ty=83&sig=115684005585545701104&ei=tJ9cUKTNC4LM0QWqx4CABQ&page=1&tbnh=108&tbnw=144&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0,i:71

Dat zal het niet mooier voor je maken, maar helpt wel te begrijpen waar het vandaan komt :wink:

De ariadne van C. van der Klaauw vind ik ook geweldig! Maanstand, 24-uurs, dag, datum, maand en chronograph complicaties. En dit voor niet eens een belachelijke prijs!

Ben alleen benieuwd hoe het uurwerk is, een CVDK 7770, kan niet vinden wat voor uurwerk dit is (behalve automatisch chronograaf uurwerk met ‘25-jewels’ en een luxe afwerking…)