Leuke correspondentie

Ik heb onlangs geinformeerd naar een stalen band voor een Citizen promaster ecodrive. Dit was het antwoord:

Geachte heer Dreski,

Er zijn twee modellen Eco-Drive pilot watch: AS4020-52E en AS2020-53E. Voor beide modellen is een stalen band leverbaar en kost 115,- euro.
Indien u de band wilt bestellen kunt u deze mail met uw adresgegevens aan ons terugsturen. Wij bestellen de band voor u en berichten u zodra deze bij ons binnen is. De verwachte levertijd is 2 weken. Wij kunnen de band aan u opsturen, u kunt ook bij ons langskomen zodat wij de band voor u monteren en op maat maken.

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

De Juwelier

Daarop antwoorde ik:

Nou daar schrik ik enorm van. Ik vind dit echt een belachelijk hoge prijs. Voor dat geld bestel ik hem liever in het buitenland. Voor die prijs heb ik namelijk een Ecodrive band met een horloge er aan vast. Erg bedankt in ieder geval voor uw moeite.

mvg

Dreski

Geachte heer Dreski,

Het spijt mij dat u schrikt van de prijs.
Een Citizen eco-Drive Pilot is echter wel een horloge dat compleet met stalen band 499,-- of 550,- kost. Ik kan mij niet voorstellen dat u een dergelijk horloge in het buitenland voor ongeveer 115,- euro kunt kopen.

Met vriendelijke groet,

De Juwelier

Nou ja wij weten wel beter. :wink:

Beste Dreski,

Volgens mij is hier sprake van een misverstand tussen jou en de juwelier.

De juwelier denkt dat het hier een radio controlled Eco-drive piloten horloge gaat. Terwijl het een nighthawk is die volgens mij in Nederland niet bij de juweliers te koop is.

De Nighthawk (jouw model) is aanzienlijk goedkoper dan de Radio controlled versie. Scheelt een dikke €200,-.

vriendelijke groeten,

Joram.

Dat vermoeden heb ik ook. De band die op de Nighthawk zit is echter exact hetzelfde. Volgens mij denkt hij ook alleen maar aan de Radiocontrolled versie.

Hoe het ook zij, je bent wellicht tóch beter af als je in het buitenland gaat shoppen! Bespaart je wel een aardige duit… :slight_smile:

dreski Schreef:

Dat vermoeden heb ik ook. De band die op de
Nighthawk zit is echter exact hetzelfde. Volgens
mij denkt hij ook alleen maar aan de
Radiocontrolled versie.

Dat durf ik niet te zeggen. Wel weet ik dat wanneer je een Radio-controlled Pilot horloge met lederen band koopt deze €100,- goedkoper is dan met stalen band. De juwelier heeft je mijn inziens niet geprobeerd een poot uit te draaien.

Ik heb zelf in mijn jonge jaren in de detailhandel gewerkt. Ik moet je eerlijk bekennen wel te doen te hebben met de juwelier. Niets is zo frustrerend wanneer je je stinkende best doet klanten te verliezen aan het internet…

Maar goed, das allemaal sentiment en daar heb jij niets aan;)

Ik hoop dat je een goede band vind voor een nog betere prijs!

MVG,

Joram.

Ik weet ook zeker dat het een normale retailprijs is voor een orginele band. voor de Europese markt. Die markt is inderdaad erg duur. Dit wil overigens niet zeggen dat ik al mijn horloges via het net koop.

dreski Schreef:

Ik weet ook zeker dat het een normale retailprijs
is voor een orginele band. voor de Europese markt.
Die markt is inderdaad erg duur. Dit wil verigens
niet zeggen dat ik al mijn horloges via het net
koop.

Ik zou het je echt niet kwalijk nemen beste Dreski. Het hoort gewoon bij deze tijd.

Mijn tijd in de detailhandel heb ik gewerkt in een kleine hengelsportzaak. Het was er heel leuk werken. De winkel was al bijna honderd jaar oud en de zaak ging over van vader op zoon. Er zat zoveel historie en kennis in die zaak dat houd je niet voor mogelijk. Het was voor mij gewoon heel pijnlijk om te zien dat we veel klandizie verloren aan het internet.

Helaas wisten mensen die op internet wat hadden gekocht en wat kapot hebben ons wel altijd te vinden voor onze goede service:(

zucht, word ik toch een beetje emotioneel hahahaha.

Nogmaals Dreski, ik neem het je geenzins kwalijk!

Gelukkig maar. :wink: En ik kan het gewoon niet helpen ik ben verslaafd. :smiley:

dreski Schreef:

Gelukkig maar. :wink: En ik kan het gewoon niet helpen
ik ben verslaafd. :smiley:

Daar ben je niet alleen in hier Dreski. Ik ben momenteel zwaar ziek van het Seiko Virus. Ik denk dat ik dat van Rob van monsterwatches heb overgenomen toen ik hem op de rikketik de hand schudde.

Zwaaaaar besmettelijk virus!

:LOL:

Cool, dat betekent dat ik straks voor een paar euro een Citizen kan overnemen zonder band bij jou? :smiley:

Groeten,

Martin

http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=2283

Hahaha hij is leuk. (tu) En die link van Masterfan is ook top. Ik ga ff kijken.

Master-Fan Schreef:

http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?
idproduct=2283

$58,- voor een band is inderdaad een groot verschil met een dikke €100,-. Daarvoor zou ik mijn principes ook opzij zetten;)

Master-Fan jij bent mijn held van vandaag! :)-D

Band is onderweg. (tu)

mooi, het is een betrouwbaar adres met goede prijzen. En de banden zijn erg mooi afgewerkt voor die prijs.

Het zag er allemaal goed uit inderdaad. Ik zag dat ze ook stalen banden voor Citizen duikers verkochten. Dat wordt de volgende bestelling denk ik.

Master-Fan Schreef:

mooi, het is een betrouwbaar adres met goede
prijzen. En de banden zijn erg mooi afgewerkt voor
die prijs.

Hallo Master Fan,

Is het en site in de US ?
Enne … zijn de horloges ook “free” shipping ?
Waw, wat een keuze hebben ze daar !!!

Alleen nog invoerrechten enz…