Dit verhaal begint 2 weken geleden. Ik heb Gassan gebeld om een explorer (met de nieuwe 3,6,9) te bekijken…Ze hebben me op een wachtlijst gezet en vandaag werd ik gebeld…Hij was er en ik mocht hem geheel vrijblijvend komen passen en ze houden hem een paar dagen voor me vast. (Top!)
Ik had vandaag niet veel te doen dus vriendin overgehaald om mee te gaan. Hup de auto in naar Amsterdam…
Eenmaal aangekomen stonden de Masarati’s en Porsches op een rij op de parkeerplaats…net als een bus vol Aziaten met camera’s.
Er bleek dus een evenement gaande te zijn voor de nieuwste editie van Horlogemagazine…gratis wijn en lekkere hapjes en vooral veel horloges…we werden eerst gegroet door een paar Greubel&Forsey’s…er kwam een man met ons praten en die wist duidelijk waar hij het over had…uiteindelijk over de prijs 750K en 950k…oké bedankt (doei🤣)
We kwamen langs een paar ministands met o.a. IWC, Montblanc en Panarai. na een beetje praten en kijken vroeg de dame van Panarai of ik er 1 wilde passen…nja vooruit (Panarai is niet echt m’n ding)
Maar eenmaal om vond ik hem heel mooi…Dit model is nog niet uit liet ik mij door de Panarai vertegenwoordiger vertellen…ik ga zeker meer naar Panarai kijken! Door naar het horloge waarvoor ik gebeld ben…ondertussen heb ik twee wijntjes en diverse hapjes gegeten, niet allemaal even lekker maar ze zagen er allemaal mooi uit…De dame die me gebeld had was uiterst professioneel en aardig. De Rolex Explorer viel erg tegen…ik wist meteen dat dat hem niet ging worden…terug naar mijn tweede optie…de Omega Aqua Terra in twotone…
Ik was afgelopen week bij Gassan op de Dam en ben daar zelf ook goed geholpen. Niks gekocht, maar overweeg mijn volgende horloge daar toch te gaan aanschaffen.
Gassan op de Dam is wel een mooiere zaak maar heeft minder te bieden…Bij de slijperij zitten meerdere boetiekjes. (O.a. Rolex, Omega) …dus een grotere voorraad/keus aan modellen…het personeel is er ook veel deskundiger
Toen ik daar naar vroeg, werd er eerst gelachen en mij verteld dat er een huidige wachtlijst staat van 5 jaar en ze gestopt zijn met mensen op die lijst te zetten.
Wel eens aan JK gedacht…hij levert razendsnel, er hebben afgelopen maanden meerdere bij hem te koop gestaan. In verreweg de meeste gevallen gewoon afkomstig van Gassan…
Ja, grijze circuit, maar JK doet veel meer dan de gemiddelde AD. Trust me
Crosspost… het was overigens niet voor een horloge magazine, maar de Nederlandse versie van de SIHH van januari dit jaar. De SAHH (Salon Amsterdam de la Haute Horlogerie). De nieuwe modellen van de SIHH werden voor het eerst getoond aan het NL publiek. Dat terzijde.
Gisterenmiddag/avond bij Gassan geweest. Ik vond het prima georganiseerd. Geïnteresseerd personeel, mogelijkheid alle nieuwe modellen te passen. Het was ook niet overdreven druk, we hebben nergens hoeven wachten.