Vandaag nog maar eens langs de markt gepasseerd en mn oog viel gelijk op deze 2 mooie watch stands van Omega en Breitling . Eventjes later nog een vintage Richard gevonden maar heb hem inmiddels al wat mooier gemaakt want hoe hij er eerst uitzag was iets té afgeleefd
Dat is een leuke vintage Richard, het is misschien wel een bumperautomaat (o.a. cal. AS-1173 werd door dit merk gebruikt)
Thanks! Geen idee, de achterdeksel heeft een speciale hoekige schroefdeksel dus ik denk dat hij met een speciale case back tool open moet. Heb nog 1 andere Richard die dezelfde schroefdeksel heeft, daar ben ik bijna van overtuigd dat er een bumperautomaat in zit want die voel je echt ‘stuiteren’ en op en neer gaan. Als ik nog eens langs mijn horlogemaker passeer ga ik eens vragen als hij ze eventjes open kan doen, ben zelf namelijk ook heel erg benieuwd
Zou je aan de cijfers van de achterdeksel kunnen achterhalen uit welk jaar deze komt?
Dat weet ik niet.
Wel is aan de hand van het gebruikte caliber de leeftijd bij benadering in te schatten door de beschrijving daarvan in www.ranfft.de
Jup, ranfft.de ken ik . Ik ga maar eens langs de horlogemaker en hopelijk kan hij hem wel voor me openmaken, dan geraak ik al een heel stuk verder!