Leuke Enicar en Cordella kringloopvondst

Gisteren aangetroffen in een uitzoekbak bij de kringloop, beide een paar euro.

De Cordella loopt erg netjes op tijd, de Enicar liep elke keer een halve minuut en stopte dan. Gisteravond nog wat beter opgewonden, wat subtiel ‘geschud’ en de volgende blijkt ie nog prima op tijd te lopen!

Het plexiglas van beide horloges is erg bekrast, dus dat vraagt om wat liefde. Tevens is die van de Cordella gebroken, zag ik bij thuiskomst pas.

Zou het waard om de Enicar te laten servicen? :slight_smile:

Groet, Louis

9 likes

Mijn beste,

Altijd leuk zulke vondsten!!
Succes met het eventuele servicen!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Leuke aanwinsten!

Of het zinvol is de Enicar te servicen? Zo te zien is het een verchroomde kast en de wijzerplaat is erg verweerd; als je het zelf kunt wel, als je het moet laten doen vast niet.

Dank! :slight_smile:

Wat betreft de Enicar; ik dacht even dat het een rvs kast was, maar bij nader inzien blijkt hij toch verchroomd, inderdaad.

Het patina wat beide kasten en wijzerplaten hebben heeft ook wel iets gaafs

De Enicar draag ik nu vanaf vanochtend en loopt nog keurig op de tijd.

1 like

Als je het horloge zo draagt zonder dat de smering in orde is zal het enorm slijten.
Ik raad je aan dit leuke horloge van een goed merk netjes op te bergen totdat het de service heeft gehad die het verdient.
Hopelijk is de schade nog niet onherstelbaar.
Als je geen geld over hebt voor een service, wil ik wel ruilen tegen een goedlopende Vostok of een andere vintage.

De Enicar stond later op de middag weer stil… dus ik geef je gelijk. Ik leg hem in de la, en wacht tot iemand zich aanbiedt het horloge te servicen. Wegens gebrek aan kennis en het juiste gereedschap begin ik er zelf niet aan.

Mocht je nou echt geïnteresseerd zijn in het horloge, ben ik erg benieuwd waartegen je hem zou willen ruilen, mocht je niets iets leuks hebben. :wink: