Leuke Eska re-issue

8 likes

Visueel leuk; wel prijzig voor NH34 binnenwerk.

1 like

Leuke revival van het merk en horloge! Heeft toch een aardige geschiedenis. Mooie radium look-a-like wijzers. Jammer dat de power reserve indicator het niet “overleefd” heeft in de re-issue maar dat is begrijpelijk als je een generiek Seiko uurwerk plaatst. Ik had liever een Zwitsers uurwerk erin gezien, zeker voor de stevige retail prijs.

Toch beetje net niet. Het 'bulky’design van het origineel is toch vooral vanwege die 600 meter waterdichtheid. Die power-reserve-meter is ook zeer typisch. En precies die unieke aspecten zijn verdwenen. Wat blijft is iets wat er een beetje op lijkt en wat flink aan de prijs is.

1 like

Is was wat aan de prijs, maar heb er toch eentje van de gelimiteerde serie van 300 besteld.

1 like

K thx bye :yawning_face:

Ik ken het merk niet, maar vind het er mooi uitzien: erg Blancpain. Het voelt een beetjes als een theezakje wat al gebuikt is nog een keer gebruiken, maar wel volle prijs vragen.
Als ie 30-40% goedkoper zou zijn zou ik ‘m kopen. Soms heb je zin in slobber thee.

Eska is mooi merk, met namen de oudere dress klokjes zijn mooi. Deze “nieuwe” duiker vindt ik wat minder.