Leuke Fake Omega

Moest toch even 2 keer kijken voordat ik het zag.

http://cgi.benl.ebay.be/OMEGA-SPEEDMASTER_W0QQitemZ330051289070QQihZ014QQcategoryZ116455QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

OK, ik leer graag! Kun je aangeven wat je is opgevallen? Ik zou er zo ingetuind zijn, alhoewel ik niet vanaf een plaatje durf te kopen.

hans cp

Ik zie het ook niet, misschien helpt een foto van de omega-site:

En de fake:

Ja, dat helpt dus :smiley: de dag/maand aanduiding heeft een witte achtergrond.

Ruud

En de sub-dials zitten bij de echte verder naar buiten.

Ruud

De geblokte vlag in de onderste sub-dial heeft een verkeerde verdeling. Tevens heeft de linker sub-dial een verkeerde indeling, lijkt wel of het een extra datum indicatie is. De achterkant geeft eigenlijk het meeste weg.

Echte achterkant

Fake achterkant

Ik vind het erg knap, ik was er zo ingestonken! Aan de andere kant had ik dit horloge volgens mij nog nooit gezien dus erg vreemd is het niet.
Opvallend trouwens deze opmerking bij de veiling: “Opmerking: deze aanbieding is beperkt tot vooraf geselecteerde kopers”. Die optie kende ik nog niet.

Nee, ik ook niet, en het feit dat de verkoper nul feedback heeft makt het plaatje compleet.

Ruud

Quote: “Opmerking: deze aanbieding is beperkt tot vooraf geselecteerde kopers”. Die optie kende ik nog niet."

MIsschien net zoiets als die telefoontjes dat je 'speciaal geselecteerd bent (Proficiat meneer Die&die) voor een hypotheekaanbieding" of berichten met gelijke strekking? Maar zonder dollen, het is dus zaak om afbeeldingen van de echte altijd goed naast dit soort aanbiedingen op Internet te leggen voordat je er in je (overigens begrijpelijke) hebberigheid op in gaat!

Ja precies, zo doe ik het toch maar telkens. Ik dacht eerst, wat een goede prijs voor het horloge. Verder staat erbij dat de papieren erbij zitten en op de foto lijkt dat ook wel. Helaas toch geen koopje, verder zoeken maar weer.

vooraf geselecteerde bieders of kopers betekent dat je eerst onze Belgische vriend om toestemming moet vragen,
om mee te mogen bieden.
werd vroeger nog weleens gebruikt op eBay om niet serieuze bieders te weren. deze beperking zie je bijna nooit meer,de voorwaarden waaraan bieders moeten voldoen worden meestal al gelijk in de beschrijving vermeld.

deze oplichter probeerd op deze manier de indruk te wekken dat hij natuurlijk wel 100% betrouwbaar is, maar twijfelt aan de bieders op zijn mooie Omega :slight_smile:
dus wel eerst even door de Belgische Ballotage commissie,

en bieden op waardevolle of in dit geval dure troep van Newbies =zero FB eindigd meestal zowiezo in een ramp :frowning:

er is dus iemand voor 800 euro het schip in gegaan…
blijft dus leuk E-bay.

groet Arno.

Als je goed kijkt is het eerste wat opvalt de wijzertjes voor het kwasi chronogedeelte die op dergelijke neppers niet als chrono dienen maar om de datum en dag aan te geven. Helaas bestaan er ook Omega neppers waar een chinees chronokaliber inzit waarbij zelfs de houder van de kolomwielen sprekend lijkt op die van het bekende Lemania caliber, en dat is dan alleen zichtbaar als je heel goed verder kijkt naar de verdere opbouw van het caliber, en is dan alleen te zien als je de uitvoering ziet met open achterkant. Ze worden bij tijd en wijle aangeboden op marktpIaats, deze zijn echt bijna niet van echt te onderscheiden omdat de verdere wijzerplaat indeling exact het zelde is als bij het orgineel, ik heb het dan over de Moon uitvoering. De aanbieder vroeg hier 350 euro voor en was in ieder geval zo eerlijk om te zeggen dat het om een nepper ging.

Arjay

maar wat is nou de les? Nooit bieden op Ebay, of alleen bij verkopers met een hoge feedback, zoals op Ebay Duitsland?.

Deze is dan ook nep (stand van de chronowijzerplaten?): http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-horloges/57865717-omega-speedmaster-the-legend-schumacher-ltd-edition.html

Blijkbaar wel want hij is als de gesmeerde bliksem verwijderd.

Arjay