Nu is alles onderhevig aan mode. Zelfs de meest conservatieve merken doen mee aan het spel tussen vraag en aanbod . maakt een grote duiker per slot van rekening
Maar van een geheel orde zijn de echte mode merken, vaak kleding merken die horloges maken als .
Ik ben geen snob maar een doorsnee Boss of Armani zou ik niet kopen. Vaak is de kwaakkwaliteit verhouding niet in evenwicht.
Toch merk ik dat er mode merken zijn die leuke horloges maken zoals Esprit, Police, Adidas .
Ik zal ze niet snel lopen maar stiekem ik ze best aardig.
Boss, Skagen en Obaku en Davis hebben best leuke modellen hoor.
Of ik er zou kopen is weer een tweede, maar soms zie je bij de mode merken best leuke modellen. Voorbeeldjes:
Als ‘Mode-merk’ (voor zover men dat kan zeggen),
met een zeer goede prijs / kwaliteitverhouding, omarm ik de horloges van Swatch met een warm onthaal!!
Zowel de kwarts uurwerken als ook de mechanische uurwerken zijn als het ware omkaderd met een:
uitdagende, sportieve en praktische vormgeving!!
Swatch is inderdaad leuk. Obaku zie ik langskomen, ook alweer een van de Deense school. Davis heb ik lang laag lang gehad. Toch grappig. Koop liever een Seiko 5voor dat geld.
Swatch is natuurlijk geen modemerk.
Dat ze met de mode mee gaan is iets totaal anders. Maar dat zie ik absoluut als een horlogemerk die de hele Zwitserse horlogewereld nog eens gered heeft ook.
Als ‘Mode-merk’ (voor zover men dat kan zeggen),
met een zeer goede prijs / kwaliteitverhouding,
omarm ik de horloges van Swatch>
Oeh, wat valt me deze uitspraak van je tegen, Tissot62…:S Slip of the tongue, old boy?
Swatch is natuurlijk een écht horlogemerk en niet zomaar een, maar daar hebben we 't hier al eerder over gehad. Weliswaar een merk dat het modebeeld in belangrijke mate heeft beïnvloed. Maar dat is natuurlijk heel wat anders dan een ‘modemerk’.8-)