Allereerst: voor iedereen hier op HF de allerbeste wensen en natuurlijk veel horlogeplezier!
Mijn goede begin voor 2017: Iets aardigs zeggen over Marktplaats. Er wordt veel over MP gemopperd, maar ik vind er af en toe toch hele leuke dingen.
Hier een aardig REMOVA horloge, gevonden op MP voor een lief prijsje. Prima contact en communicatie met de verkoper en ik ben er blij mee. Niet een echt heel kostbaar ding maar zo te zien in behoorlijke staat. Er zit een degelijk ETA 1093 uurwerkje in en over het merk vond ik dit op Mikrolisk: Remova - J.L.A. Heygele - Uhren, Uhrenteile; Maastricht, Niederlande; registriert am 24.8.1928
Het klokje zelf is denk ik uit de jaren 50 en loopt redelijk op tijd (ca. minus 3 minuten in 24 uur). Het zit nog redelijk goed in zijn gold plating en heeft een apart gold plated metalen Milanese-achtig bandje, maar dan wel rekbaar. Nog niet eerder zo gezien. Goud is fout, dat weet ik, zeker voor een bandje, maar ik ga 'm toch niet dragen, het is ook aan de kleine kant met 33 mm. maar het krijgt een mooi plaatsje in mijn collectie. Ik heb er nog niks aan gepoetst of zo; zie wat foto’s van het klokje zoals ik het vorige week met de post binnenkreeg.
Van een poetsbeurt zal het kastje, het glaasje en het bandje nog wel wat opknappen denk ik. De wijzerplaat doe ik niks aan, die is nog mooi met wat lichte patina.
Van het bandje weet ik ook nog dat het van Tessuflex is, made in Italy.
Wie wat meer weet over het merk of de fa. Heygele uit Maastricht: laat het (hier) weten! Ik heb zelf al wat rond gespit, ook op HF, maar kwam hier ook niet veel verder dan wat de voortreffelijke Mikrolisk site me al kon vertellen.
Leuke klok, ziet er prima uit.
Op marktplaats zijn af en toe leuke dingen te koop, vaak is het een gok omdat de verkopers er weinig verstand van hebben.
Ik heb ook een Remova. Erfstuk van mijn vader. Ik vermoed uit de jaren '60 '70 Deze heeft exact hetzelfde bandje!! Het goud was nagenoeg van het bandje afgesleten en ik heb twee weken terug een zelfde bandje in betere staat op de kop weten te tikken via ebay Mooi klokkie hoor! Die van mij mist overigens maar een paar seconden per dag
Leuk om te lezen @Remova. Grappig dat het bandje het zelfde is. Kennelijk werden ze door de juwelier origineel met dit bandje verkocht. Mooi dat je een vervangend beter exemplaar kon vinden. Ik kreeg na enig zoekwerk de indruk dat deze bandjes best moeilijk te vinden zijn.
Ik draag mijn Remova overigens niet (te klein), maar hij staat mooi te wezen in een vitrine bij een paar andere leuke klokjes.
Veel plezier met je mooie erfstukje, wees er zuinig op.
Ja, zeker een verschil, het oude bandje zat geen gold plating meer op! Toch maar goed bewaren, deze bandjes kom je niet vaak tegen. misschien geschikt voor een ander leuk vintage klokje met een bandaanzet van 18mm.
Jouw horloge heeft de datum op 6, dat is best wel bijzonder.
Zeker een hel mooie @Paul2all!. Slanke (stalen?) kast en prachtige gave champagne wijzerplaat met alleen een 12 en verder smalle markers, geen datum. Een echte klassieke dresser, zeer draagbaar. Grappig dat ‘H2O’ op de wijzerplaat onder de merknaam. Suggereert iets met waterdicht? Misschien een compressorkast? Wat staat er behalve een jaar nog meer op de achterkant?
Dit is een geschenk van DAF aan een medewerker die 25 jaar(dacht ik) in dienst was,uitgereikt in 1965,dit staat achterop gegraveerd.
Is idd een platte stalen kast,meer dan de helft van de dikte is het plexiglaasje.
Ik denk dat de ontvanger 'm altijd netjes in de kast heeft bewaard en dat het met de boedel verkocht is ofzo,heb 'm voor €40,- van MP een paar jaar geleden.
Ben onderweg op vakantie dus meer info over de achterkant kan ik nu niet geven.