Leuke nieuwe/ouwe aanwinst

dit klokje werd me toegestuurd door mijn maatje justin, (landrover110) die had een zootje horloges gekocht, en vond deze ertussen, aangezien ik belangstelling heb voor casio is dit natuurlijk een leuk ding, horloge deed het niet meer, ook na inzetten nieuwe batterij gaf hij geen teken van leven, vanmorgen weer even lopen rotzooien aan het klokje, en opeens komt hij weer tot leven,de zaak weer inmekaargezet, en is het wel waard om op het forum te zetten, klokje is van 1986 moet misschien op vintage gedeelte. maar goed ik zet m toch hier even neer.
horlogebandje is niet origineel, origineel staat op foto die ik van internet heb geplukt. wijnig info over dit klokje te vinden, maar houd me aangbevolen voor origineel bandje mocht iemand er een hebben liggen of een weten.

de foto’s

foto van internet, met originele band.

de belettering die er bij mij geheel vanaf is.

wat info over het horloge

This watch was issued in 1986.
Basic Specifications:
Manufacturer: Casio Japan
Movement: Casio Quartz Module 643
Functions: Hours, minutes, seconds, day, date, month, alarm (5), hourly time signal, countdown alarm (timer), stopwatch, world time (29 cities)
Case: Black resin, stainless steel back plate, mineral glass, water resistant 5 ATM
Dimensions: 32 mm X 36 mm, Height: 8 mm
mijn foto’s whristshot




en nog een whristshot samen met mijn riseman,

dus mocht iemand een bandje weten voor dit klokje dan graag pm.
vast bedankt.

Mooi man,… laatste foto ook! Toen zag ik pas echt hoe groot/klein die is! :slight_smile:

heeft net als een g-shock een kunststof kast, ik dacht eerst dat het een soort voorloper was van de g-shock’s, maar dit klokje is van 1986, en de g-shocks zijn er al vanaf 1983, dit klokje is idd erg klein;)

Leuk. Die wereldkaart erop is geweldig. Daarom ben ik toen ook voor deze gevallen.

de tijdzone is bij de jouwe beter te zien, bij dit ouwetje is het als een heel dun lijntje te zien.

Dat is een leuk klokje! Geniet ervan.
Tussen jouw foto’s en die van het internet is heel goed het verschil te zien tussen zomer- en wintertijd, ofwel met en zonder DST.

Groetjes,
Flip.

Leuke klok, ik kan me em nog herinneren. Leuk dat ie het weer doet.

He Maat , een leuke aanwinst voor je verzameling…en hij is idd klein in vergelijk met je riseman…veel plezier ermee, we gaan een superdag maken a.s. zondag!! Wie weet komen we nog iets leuks tegen…!!

Prachtig dat hij het weer doet…wat je niet al vinden kunt in een kilo horloges?!!

Groet, Justin

Leuk hoor die oude Casio met z’n bescheiden maten!
Veel plezier ermee!

Dat is wel een hele bijzondere met zo’n wereldkaart. Leuk om te zien!

(tu)