Nee dat klopt. Die is erg ongunstig zelfs (geworden). Vorig jaar kocht ik met Duty Paid nog weleens onder het tarief van NL BTW, maar dat lijkt welhaast een nieuw verdienmodel geworden.
Kies gewoon voor de reguliere verzending en in dat geval regelt DHL of PostNL in Nederland de inklaring. Wat je moet betalen over het bedrag inclusief verzendkosten is 21% BTW, €0,80 invoertarief voor horloges en €10 tot 15 euro afhandelingskosten. Omdat de wisselkoers van de douane een onzekere factor is, reken ik gemakshalve altijd 25% bovenop de buitenlandse prijs en reken dat bedrag om naar euro’s.
Dat ben ik inderdaad gewend. Die duty paid verzending was volgens mij ook wat sneller, daarbij nog niet gehad dat het bij de douane bleef liggen. Maar indd, het kost aardig extra blijkbaar
Heb ff snel gekeken bij eerdere aankopen van mijzelf daar, maar buiten dat er ergens “duty paid” staat, zie ik niet snel wat er aan belasting etc is betaald. Dat staat misschien op een pakbon ofzo, dus het lijkt wat lastig aantonen dat je al betaald hebt voordat je het pakket hebt. Maar bij Jomashop zou je dan wel kunnen aantonen dat je al betaald hebt, ik denk alleen dat je bezwaar bij de bezorgdienst moet indienen. Hoe dan ook irritant.