Omdat we alleen nog maar eigen foto’s mogen plaatsen, dan maar wat links. Kwam vandaag, tijdens mijn eeuwigdurende zoektocht naar horloges , deze serie van Lorus tegen. Had ze nog niet eerder gezien.
Voor wie dat nog niet wist, Lorus is een submerk van Seiko. En deze serie heeft een leuke retro kastvorm, lekkere racing look en is tot 100m WR! Hij is in verschillende kleuren te krijgen. Maar vind deze het fraaist.
Ook mooi in blauw, trouwens.
Maar ook erg cool met gouden wijzerplaat en op natoband.
En deze zwarte is ook niet verkeerd.
De prijs voor dit moois?
Nog geen € 100,-!
Ik vind ze leuk! Maar ben al een tijdje de collectie aan 't uitdunnen. Dus deze gaat er voor mij niet komen. Maar zoek je een leuke retro racing style chrono voor weinig? Doe er je voordeel mee!
Oh ja, ik heb verder geen enkel belang bij of in deze horloges, dit merk of een leverancier van het merk. Vond het gewoon leuk om te delen.
Die zien er heel erg tof uit, en Lorus is tegenwoordig best okee, zelfs met volstalen kasten.
Wat mij persoonlijk intens tegenstaat, en waar ik graag voor waarschuw omdat het wat mij betreft totaal onverwacht is of zou moeten zijn, omdat het gewoon slaat als een lul op een drumstel en je het niet moet willen: de chronosecondewijzer is het kleine wijzertje op 6, en de grote wijzer is de gewone secondewijzer.
Dat diskwalificeert voor mij het hele horloge, en als het horloge een tachymeterlunette heeft vind ik het nóg stommer.
Was mij nog niet eens opgevallen. Maar dit zou de tachymeterfunctie totaal onbruikbaar maken. Niet dat veel mensen dit dagelijks zullen gebruiken. Maar stom is het wel.
Heb tijdje een Lorus duiker gehad en dat was een prima horloge dat wel gewoon deed wat het moest doen.
Maareh, heeft Invicta nu n chronograaf horloge met 2 subdials vd minuten die beide in stapjes v n seconde verspringen, ook al staat er op de dial wat anders?
Dank hiervoor. Eén van mijn beste vrienden draagt alleen maar Lorus, omdat ze die in de dorpswinkel verkopen, en tot vandaag had ik vooral medelijen met hem.
Yep, 100 hele meters WR. Maar wel een unidirectional bezel. En een lumepip en schroefkroon. Beide zaken moeten Seiko 5 ‘duikertjes’ ontberen.
En hij heeft waarschijnlijk medelijden met de meeste van ons hier. Iedere keer maar weer honderden, zo niet duizenden Euro’s uitgeven aan weer een nieuw horloge en een honger naar nog meer die nooit te stillen is. Het is gewoon tragisch!