Klopt toch geen moer van die uitlijning van die tekst?
Je zou haast denken qua uitlijning dat het een echte is…
De 6309 turtles waren goed gebouwd en uitgelijnd
Nee dit is een fake.
Heel veel van de oude Seiko duikers zijn gemod(ificeerd). Er is bijna geen originele 6309 of 7002 meer te vinden. De 6309 op de foto is niet meer origineel. De wijzerplaat, de wijzers en de bezel zijn aftermarket. Er is wel een 6309 met een pepsi bezel, maar dat is de 6309-729a. Mogelijk is de kast ook niet origineel.
Als je op zoek bent naar een originele 6309 duiker, dan moet je de volgende topic eens lezen:
De wijzerplaat is fake, aftermarket met het Seiko logo er op is natuurlijk gewoon fake. De kast is overigens ook fake. Wat voor uurwerk er in zit zou ik niet weten, op dit punt zou het me niet eens meer verbazen als dit geen Seiko of 6309 uurwerk is
Die datum klopt toch ook niet: teveel naar het midden en te kleine cijfers? Die plaatsing maakt dat ik gok dat de movement niet Seiko is.
Hoe dan ook, deze schreeuw aan alle kanten feek.
Vraag voor de kenners; een Made in Japan met arab dagwiel?
door te modificeren kan er een hoop gecombineerd worden waar men dat origineel niet gedaan heeft
Deze is origineel (wel een nieuw glaasje) maar zelf de expert kan dan nog geen uitsluitsel geven of de wijzers origineel zijn.
Dit geeft ook aan dat het in sommige gevallen ontzettend lastig blijft
Het verschil met de pepsi variant hierboven is dan ook wel duidelijk te zien
Ja hoor, dat kan. Heeft mijn 009 j ook. Arabisch en Engels.