Leuke verzameling voor een beginner

Welkom,en veel succes met de opbouw van je collectie.Komt volgens mij dik in orde

Welkom in de hobby,
Je moet lekker doen wat je zelf wil.
Ik zou je alleen als tip meegeven ga inplaats van 3 voor 2 horloges. Misschien wel voor 1.

Wacht bv op een speciale outlet aanbieding in de Outlet Roermond.
Bij Hour Passion kan je dan echt wel iets moois kopen met een budget van 500 a 600.

Casio MDV106 duiker, 60 euro op de mat op rubberen strap. Veel waar voor je geld.

Casio dw5600, de originele kleinere G shock, 75 euro, kan alles hebben.
En een Citizen Ny0040 of Seiko SnZH57 fifty fathoms, beide ook veel waar voor je geld voor onder de 200 euro.
En als je iets hebt met vintage, onder de 100 euro heel veel keus in Seiko Vintage.

Een paar optiesā€¦

1 like

Oh en Kickstarter heeft soms ook leuke horloges voor weinig, zo ben ik begonnenā€¦

Welkom! Dat zijn mooie horloges waar je geen buil aan zult vallen.
Een goede tip is om het ā€œWat dragen we vandaagā€ en het ā€œIncomingā€ topic in de gaten te houden.
Zo zie je wat anderen dragen of kopen en zo kom je vaak op leuke ideeƫn waar je zelf niet eerder op was gekomen. Via het blauwe gedeelte kun je ook mooi gebruikte horloges kopen waar de kop al van af is. Scheelt je weer geld voor je volgende horloge of voor andere zaken want op je 15e is het leven al duur genoeg.
Veel plezier in je zoektocht!

2 likes

Welkom op het forumšŸ‘

Voor rond de 3 tot 400 euro:
Bulova Lunar Pilot
Tactico Anko
Squale 1545 20 Atmos

Dus kies er hier 1 van, en 2 van mijn eerdere posts en dan zit je lekker rond de 600 euro.

Qua variatie:

  1. Bulova Lunar Pilot
  2. Seiko snzh57 of een seiko 5 dresswatch
  3. Casio MDV106

ps: ik heb ze allemaal zelf gehadā€¦

Nog welkom op het Horloge Forum! Het is al gezegd, maar de drie horloges die je uitgezocht hebt zijn helemaal prima! Geniet vooral ook van de periode van uitzoeken, want dat is gewoon erg leuk, vooral met dat toch wel riante budget van jou! Er is veel moois te vinden. Veel plezier met jouw horloge liefhebberij!

3 likes

Blijven doen, jij bent nog niet bedorvenā€¦ Het is nog niet te laat. :wink:

1 like

15 en nu al zo serieus bezig met een collectie. Wauw, petje af. En het hoeft inderdaad helemaal niet duur te zijn. Have fun :sunglasses:

2 likes

Welkom en veel plezier hier Pieke.

Petje af, mooie keuzes heb je al gemaakt. Ik denk dat we er een enthousiast nieuw lud er bij hebben.

Weet niet of het al is voorgesteld maar kijk eens naar de Seagull 1963 en dan die met zichtbodem. Mooi uurwerk om naar te kijken.

1 like

kijk ook vooral even wat in je levensstijl past. In mijn geval is de Casio MDV106 het vakantie / uitgaan horloge. Hij mag een stootje hebben, hij kan tegen water en vooral als ik hem kwijt raak of als hij gejat wordt is niet alles verloren. Het voor mij zorgvrije draaggemakā€¦ En dat is voor iedereen persoonlijk

1 like

mooie tijd hier :sunglasses:

Welkom Pieke !
Mooie en aparte keuze die Seagull. Ik vind het een mooi en origineel horloge en een mooi merk met achtergrond en geschiedenis.
Mijn tip zou zijn om vooral rustig te blijven en niet voor te veel horloges te gaan.
Seiko is een fantastisch merk, altijd gewild, de keuze is reuze maar het bkjjft wel een Seiko. Heb er zelf drie die ik met heel veel plezier draag.

Kijk ook eens bij collecties van anderen:
wanneer draag je het horloge ?
Sporten, school, werk, klussen, uitgaan, bezoek aan je schoonouders ā€¦

Een beetje variatie in de collectie doet wonderen. Een dresswatch, Flieger, fieldwatch, duiker, GMT, etc.
En een leuke vintage toevoegen aan je collectie?
Horloge uit Vietnam-periode of welke periode je ook leuk vindt.

Casio erbij voor de fun !

Heerlijke hobby en als je het een beetje handig doet is het geen weggegooid geld !!

1 like

Een horloge Van 600 als je 15 bent? Why?

1 like

Hoi Pieken, welkom!

Mooi bezig ben je al. Mooie uitstraling die seagul.

Gewoon genieten van je collectie. Koop wat je kunt dragen en van genieten. Prijs is niet belangrijk, behalve dat je niet te hoog gaat kopen op je 15e, je smaak gaat ongetwijfeld de komende jaren flink veranderen. Geld wat in een horloge zit helemaal met je eerste aankopen verdampt gewoon. Of je moet het flipperen al master zijn.

Veel succes en laat je vooral niet gek maken door allen high end horloges die hier voor je voeten worden gestrooid.

Hey Pieke, goed bezig! Erg mooie horloges heb je gekozen. Met geen daarvan sla je de plank mis. Ik zal eens nadenken over alternatieven om het moeilijker te maken. Volgens mij had zelf ik op mijn 15e nog geen smaak :wink:

Pieke, ontzettend welkom op HF! Man, wat hebben we jou nodig! Frisse ideeen, niet alles beredeneerd tot voorbij de komma, gewoon, hatseflats, een horloge van ā‚¬ 600,ā€“! Past niet bij je leeftijd? Komop, man, past jou prima! Gaan we zien!

1 like

Why not?

Omdat een gewoon 600 op die leeftijd meestal gewoon veel is

Maak maar eens een vergelijk in inkomen tussen 15 en 30 en dan 40.

Sorry ik snap dat hobby geld kost maar als je eenmaal zoveel geld uit geeft voor iets wat je niet nodig hƩbt wat is dan nog belangrijk.