Leuker dan verwacht

Laatst kocht ik een horloge voor een klein bedrag. Vooral vanwege het rammelbandje, die ik overigens niet loskrijg omdat het fixed lugs zijn. Maar goed.

Het horloge zou nauwelijks lopen, maar na het weghalen van een stofje loopt 'ie wonderwel ok voor een 50+ jaar oud horloge. Anderhalve dag reserve, enkele minuten afwijking. Ok voor een horloge wat ik eigenlijk weg wilde mikken…

Maar nu vroeg ik me af wat voor een kaliber erin zit. Dit is misschien wel het mooiste gedeelte van dit klokje: geen lelijk plaatstaal, maar aardig gevormde koperkleurige bruggen. Ranfft doorzoeken is een Rampp, hoewel ik denk dat het een A. Schild werkje is. Maar welke precies?

8 likes

Dat is een mooie klok. :thumbsup:
Het uurwerk is een AS 1130, daar zijn ongeveer drie modellen van, deze is de mooiste.
Ik denk dat het bandje te verwijderen is door de eindstukken open te buigen.

3 likes

Potverdorie, dat is een snelle reactie. Super bedankt!

This is why love Horlogeforum :sunglasses:

1 like

Mooi klokje! Veel plezier

is zeker een leuk klokje!
Mooi uurwerkje, door Chris al geidentificeerd als een AS1130 “wehrmachtswerk”, maar dan inderdaad wel met de mooie bruggen-vorm en een luxe uitvoering (met incabloc zie je deze eigenlijk best wel zelden): die “17 Jewels” aanduiding is volgens mij wat bescheiden, want deze heeft deksteentjes op het ankerrad, het zullen er dus in totaal 19 zijn?? :thumbsup: