Goedenavond,
Heeft iemand enig idee van de oorsprong en/of leeftijd van dit Lever horloge? Diameter is ongeveer 30mm
Klokje loopt niet helaas. Ik heb wel iets over het merk zelf gevonden maar niet het model.
Alvast dank.
Goedenavond,
Heeft iemand enig idee van de oorsprong en/of leeftijd van dit Lever horloge? Diameter is ongeveer 30mm
Klokje loopt niet helaas. Ik heb wel iets over het merk zelf gevonden maar niet het model.
Alvast dank.
Model ga je niet meer vinden.
Ding is 99% zeker wel radioactief als de neten… dus niet teveel aan de plaat likken
Volgens Mikrolisk zou dit onderdeel zijn van Ruhla, geregistreerd in de dertiger jaren. Model lijkt mij ook vooroorlogs, mogelijk dat er kenners zijn die dit exacter kunnen dateren.
Is geen onderdeel van Ruhla. Ruhla was niet Swiss Made.
Dat Ruhla onder dezelfde naam horloges maakte kan wel. Ze hebben ook “Oris” horloges gemaakt.
Lijkt mij een horloge uit de jaren 40 of 50. Het uurwerkje is een simpele zgn penanker van de allergoedkoopste soort.
Soms volstaat schoonmaken van het uurwerkje om hem weer aan de gang te krijgen, maar zo’n penankertje wil ook wel eens uitgesleten lagertjes hebben en dan is er niet veel meer wat je kan doen.
Ik ben een totale newbee en weet niks van de techniek. Maar ik vind zo’ n echte vintage prachtig!!! Wat een brok geschiedenis kleeft er aan zo’n eenvoudig klokje.
Sinds je voor vijf euro een perfect quartz mechaniekje koopt om jarenlang de tijd met ongekende precisie te meten wordt het tijd om de historie van zulke oude gebruiksvoorwerpen meer te gaan waarderen.
Net zoiets als kijken naar een boterkarn. Die ga je echt niet vaak meer gebruiken maar is toch leuk?
Ik zie zĂł voor me dat een onderduiker in WO2 op dit klokje keek om te zien of hij op tijd was op weg naar een nieuw onderduikadres.
Jouw klokje brengt geschiedenis tot leven! ONBETAALBAAR