Leverancier losse onderdelen. Tips?

Beste leden,

ik zit er al langere tijd over te denken om de Sinn 6015 te kopen. Het enige wat me hiervan weerhoud is het feit dat er geen (originele) glazen achterkant leverbaar is.

Normaal wordt dit horloge geleverd met dichte bodem, en na contact op te hebben genomen met de importeur bleek dat Sinn ook geen glazen bodems heeft gemaakt voor dit model.

Misschien dat dit komt door de maat van de kast, deze is zo’n 37/38 mm, maar dit weet ik niet zeker en ben ik vergeten te vragen.

Mijn vraag is nu; kan ik ook ergens anders (via E-bay of een ander internetadres, of eventueel een kastenbouwer) een losse glazen bodem bestellen voor een 38 mm kast en deze bij een horlogemaker laten monteren? Het hoeft dus geen originele Sinn-bodem te zijn, als die maar doorzichtig is en past.

Hier enkele foto’s:

Bedankt! (tu)

Ik heb ooit gezien ergens, dat ze in volgens mij een Rolex, een glazen achterkant fabriceerden, door een gat in het achterdeksel te maken, en daar een glas in monteren.

Als je nou Sinn vraagt of ze een extra achterdeksel kunnen leveren, en dat laat ombouwen?

Groeten,

Martin

Misschien hier.
http://www.thomaspreik.de/

Als ik zou mogen aansluiten op dit topic :
Waar zou ik überhaubt een kastbodem kunnen verkrijgen of laten maken ?
Ik heb een hele mooie Hamilton, met een fraai uurwerk, alleen geen achterkant :frowning:
Het www afspeuren is tot nu toe vruchteloos gebleken. Ik weet niet eens wat voor Hamilton het is, laat staan dat er losse deksels voor te krijgen zijn…

Bas

MartinB Schreef:

Ik heb ooit gezien ergens, dat ze in volgens mij
een Rolex, een glazen achterkant fabriceerden,
door een gat in het achterdeksel te maken, en daar
een glas in monteren.

Als je nou Sinn vraagt of ze een extra
achterdeksel kunnen leveren, en dat laat
ombouwen?

Groeten,

Martin

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar is dat niet erg omslachtig? Is het niet sneller (en dus goedkoper) om gewoon een geheel nieuwe deksel te maken?

Maar ik neem het mee in de overweging en kan het eens vragen. Niet geschoten is altijd mis. :wink:

diashock Schreef:

Misschien hier.
http://www.thomaspreik.de/

Bedankt Chris,

ik denk dat dit precies is wat ik zoek! Ik zal hier van de week eens een mailtje naar toe sturen. (tu)

Hamilton bestaat toch nog? Benader ze eens, wie weet.

hans

Goeie tip !!
Stom dat ik daar niet aan heb gedacht.
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de plaatjes. Ik ben heel benieuwd…

Bas